zondag 3 mei 2015

Wat nieuws

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de felicitaties die ik gekregen heb op mijn 50ste verjaardag op 5 april. ik heb dan ook een super dag gehad wij hebben het dan ook flink gevierd thuis s'avonds met kinderen, kleinzoon, familie en goede vrienden. De tuin stond dan ook bomvol met spandoeken poppen en andere gekkigheid. Heel veel  kaarten gekregen, cadeau`s - de stoere spot van de kinderen de oude werkbank met een mooi doorleeft blad en metalen poten van mijn man ideaal om even wat spullen op te zetten na de afwas.






















Verder had ik nog belooft om het nieuwe bankje te laten zien, die is licht grijs van kleur. Er stond eerst een klepbank deze was ik een beetje zat en heb het goed kunnen verkopen op mp. De tafel heb ik nog behandeld met ammoniak, de rode kleur van het teak vond ik niet meer helemaal passen.
De houten bak heb ik gekocht van mijn verjaardagsgeld, er in ligt een tinnen bord die  ik 2 weken geleden heb gekocht in Amsterdam daar was ik met de 4de jaarsleerlingen als afsluiting van het vmbo.

Een tijdje terug heb ik nog een give away gewonnen, wax in de kleur carbon bij Debby van Happy Living en heb daar de steigerhouten zuil mee behandelt. De pot op de zuil heb ik op mp gekocht en is iets groter uitgevallen dan dat ik in mijn hooft had, de bedoeling was dat hij op tuintafel kwam te staan met aarde en planten, de pot met inhoudt is natuurlijk niet te tillen dus niet handig...

Ik heb voorjaarsvakantie, 1 week zit er al weer op, hopelijk krijgen we aankomende week nog mooi weer.
Maak er iets leuks van..
Liefs, Marjonel





25 opmerkingen:

  1. Mooi! Ik doe mijn teaktafel regelmatig met chloorwater of met cif schuurmiddel met chloor..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het prachtig bij je. Je moet wel lef hebben hoor om zo'n tafel met chloor te behandelen. Maar het is heel goed uitgepakt...
    De zuil is echt heel erg mooi en die pot is wel je juiste maat voor deze zuil...super mooi...
    Fijne zondag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goeie tip van die chloor, dat werkt ook heel goed (heb het net gelijk uitgeprobeerd haha), je houten bak is gaaf zeg, ik ben er ook voor eentje aan het sparen, daar kun je zo mooi mee decoreren!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoor die stoere spot aan het plafond. Je tafel ziet er doorleefd uit zo. Ik ga dat ook doen met het antieke kastje van mijn grootouders. Dat hout vind ik ook zo rood / bruin maar durf het niet aan om haar te verven met kalkverf of zo. Leuk interieur heb je. Mooie stijl. Groetjes Renata .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog van harte proficiat met je 50 ste verjaardag. Moest wel lachen om het spandoek :))
    Je bent goed verwend en hebt er weer prachtige spullen bij. Fijne avond

    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog van harte gefeliciteerd! Ze hadden er werk van gemaakt zeg haha! Enne..ik zie prachtige spullen!:)
    Je zuil is ook erg mooi geworden!
    Liefs Daniƫlle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Natuurlijk allereerst nog van harte met deze mijlpaal, die ligt nu al een jaar achter me:)
    Wat heb je mooie spullen gekocht zeg, die bak is prachtig!!!
    Ik vind de Sara in je tuin heel origineel hoor!!!

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dat je zo van je 50e verjaardag genoten hebt. Je hebt hele mooie aankopen gedaan, ik vind de Franse vaas op de zuil ook super mooi staan. Ook de bak op tafel vind ik prachtig. Allemaal sfeermakers voor huis en tuin!

    Ik wens je een hele fijne vakantie! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie bak, en ik zette mijn teaktafel altijd een poos buiten in het voorjaar. Constant nat maken en laten drogen door de zon. Hij verbleekte waarin bij stond.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hahahaha, die tekst op dat spandoek is geweldig!!
    fijn dat je het leuk en gezellig hebt gehad. En daarbij ook nog eens aardig verwend ;-)
    prachtige plaatjes hoor, en je zuil is erg mooi geworden!
    liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Alsnog van harte, hoor. Fijn dat je zo'n leuke verjaardag had.
    Ik doe mijn oude teak eetkamertafel eens in de zoveel tijd af met warme soda. Gaat prima, alle vet- en andere vlekken weg en het hout vergrijst er mooi van.
    Probleem is altijd de poten, want ik kan natuurlijk geen soda op het parket knoeien en dat gaat met de poten een beetje lastig.
    Je zuil met pot is prachtig, hoor.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat je zo'n mooie verjaardag hebt gehad!
    Leuke aanwinsten heb je gekocht/gekregen!
    De vaas buiten op de zuil vind ik heel mooi!
    Een fijne week nog gewenst!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zat me net te bedenken hoe ik mijn zuil grijzer krijg ... jij hebt de oplossing :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou de buurt kon er niet omheen dat het feest was bij jullie, leuk! Prachtig die houten bak, de tafel is ook heel erg mooi. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. super mooi stoer
    de tafel word ook nog bij mij keer een project maar vind het moeilijk om de juiste kleur te vinden mooie cadeau ,s gekregen groetjes en geniet nog even van je vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik word later dit jaar 50 , vind het dus ontzettend grappig , die tekst , haha .
    Mooie houten bak heb je gekocht .
    Ook de zuil is mooi met de pastewax , heb ik vandaag nog gebruikt om een grote kruik mee te vergrijzen.
    Groetjes
    Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie cadeaus heb je gekregen; prachtig.
    Geniet ervan en van nog een weekje vakantie!
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo mooi allemaal....een echte geniet post liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk dat spandoek. Van harte met je 50ste verjaardag!
    De schaal die je hebt gekregen is erg mooi. Mooi plaatje ook zo van de eetkamer met het doorkijkje. Mag ik vragen welke kleuren je op de muren hebt?

    Groetjes, Inge
    deknotwilg

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nog van harte gefeliciteerd!
    Geniet nog van een mooie vakantieweek!
    Je huis ziet er prachtig sober uit

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heyyy ik kan een reactie plaatsen :-) hihi
    Wat een prachtige bak heb je tafeltje staan.
    Gefeliciteerd nog!!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Alsnog gefeliciteerd! en wat een mooie spullen heb je gekregen, heel sfeervol allemaal!

    Liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Van harte gefeliciteerd nog met je verjaardag. Wat een leuke pop had je in de tuin staan. Origineel. Ook ik ben helemaal weg van die grote houten bak op je tafel. Echt gaaf.
    Leuke post weer.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een beetje laat maar....nog van harte gefeliciteerd! Mooie dingen heb je gekregen zeg, vooral die grote bak is mooi!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen