maandag 9 maart 2015

Kalkverf

Eindelijk wij zijn ook begonnen met kalkverf het heeft even geduurd, mijn man moest er aan wennen, ik had al heel lang het plaatje in mijn hoofd hoe het er dan uit moest zien, hij zag dat plaatje niet dus zijn wij een paar keer naar de Wilgengaarde geweest in Ruinen ;-) om het plaatje op te doen.
De Wilgengaarde is verhuist naar een grotere locatie een boerderij helemaal verbouwd als winkel de eigenaars Danny en Kim hebben er wat moois van gemaakt met veel stijlkamers in de sobere sfeer waar wij zo van houden.

Het toilet was echt aan een opknapbeurt toe, nu hebben we kalkverf aangebracht van carte colori de kleur lino op de lambrisering en de deur en kozijnen de zelfde kleur matte lakverf. Een oude eiken plank tussen de muren gemaakt voor wat spulletjes, in het oude blik zit wc papier, een waxine lichtje van ptmt die ik een paar weken geleden gekocht heb (samen met een paar schalen die wel heel mooi geprijsd waren) en een paar handoekjes met heerlijk ruikende zeepjes ook is er een nieuw spotje aan het plafond en zo kennen we het toilet niet terug.

In het halletje zit ook lino op de muur, op de deuren (maar liefst 5) plus 2 oude luiken waar de jassen achter hangen en de lambrisering is ook met de piombo matte lakverf geschilderd.

Wij zijn heel blij met het resultaat. De rest van het huis de woonkamer en keuken wordt in de loop van het jaar gedaan maar er moeten eerst een aantal muren glad gestukt worden.
Ik heb een paar voor en na foto`s gemaakt.












43 opmerkingen:

  1. Ik zou ook heel graag eens met kalkverf aan de gang gaan, maar mijn man heeft hetzelfde als jouw man had...hij vindt het niet mooi. Zo jammer. Gelukkig is jouw man toch overstag gegaan, ik hoop dat hij er geen spijt van heeft en blij is dat hij de stap heeft gezet. Ik vind het heel mooi geworden, vooral op de laatste foto vind ik het resultaat heel mooi weergegeven.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie uitstraling heeft het gekregen zeg, het lijkt veel warmer.
    Hier zul je zeker van genieten, slim om eerst te kijken in Ruinen, dan krijg je gelijk een goede indruk hoe het kan worden.
    Veel succes met de andere klussen.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet het er prachtig uit! Echt heel mooi geworden. Kan me goed voorstellen dat jullie er heel blij mee zijn. Fijn dat je man uiteindelijk overstag is gegaan. Succes met de volgende klussen. :)

    Groeten,

    Deborah
    Huize Wisman

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook ik heb hetzelfde probleem, wil graag kalkverf maar manlief ziet het niet zitten. Ik vind het erg mooi geworden hoor! Prachtige kleuren!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha heel herkenbaar. Ik heb immiddeld 1 muur in de kamer gedaan. Mijn man vind het zo lelijk dat hij zelfs niet wil meehelpen helaas. Maar ik zet door hoor. Ik zag bij jou dat je op de lambrisering en de muur en deuren dezelfde kleur hebt gedaan. Het lijkt een hele andere kleur. Hoe heb jij de randen gedaan met een spalter ook? Heb je ook met schildestape de randen afgeplakt. Dat vond ik heel lastig

    Groeten Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Roelie, ik heb de randen met tape afgeplakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind t helemaal geweldig wat jullie hebben gemaakt! Oom hier wil mijn man geen kalkverf, helaas.
    Geniet lekker van jullie nieuwe, heerlijke sfeertje!

    Lieve groetjes?
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Héél mooi Marjonel, ik wil ook graag eens met kalkverf aan de slag
    vind dat suuuper mooi...héél gezellig bij jouw !
    fijne week nog
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi geworden hoor! Zo zie je maar waar dat je met verf een heel eind kan komen! Jullie hebben het heel sfeervol gemaakt.

    Liefs,
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tjee wat mooi geworden! Knus toiletje ook.....daar kun je zo wel ven verblijven....

    Lieve groet Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De een vind het geweldig en de ander verafschuwd het.
    Gelukkig voor jou is je man overstag gegaan. En Lino en Piombo zijn prachtige kleuren.
    Al lijkt de Piombo bij jou veel grijzer op de foto.

    Op naar de volg klus nu hihi....
    Liefs lia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit is mooi geworden, Marjonel!
    En wat leuk die luiken die de kapstok verbergen.
    Ben benieuwd hoe je verder gaat!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo....daar kun je wel een poosje de krant lezen zeg! Prachtig geworden!
    Fijn dat je man nu ook overstag is gegaan!
    Nu de rest van je huis nog?

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi hoor de verandering met kalkverf.
    Ik ben er ook weg van en weet zeker dat hier het een en ander nog wel geschilderd gaat worden met kalkverf.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi geworden Marjonel, daar wordt een mens blij van hè!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Marjonel,
    Wat is dat allemaal mooi geworden zeg.... Ik ben echt onder de indruk. Jullie hebben echt al een bereklus af hoor... Super! Het toilet vind ik heel leuk ingericht zo. Dat van die plank ga ik onthouden, dat is super...
    Fijne dag vandaag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo marjonel, wat is het mooi geworden. En wat een mooi kleurgebruik. Helemaal geweldig. Ik ben op zoek naar een kleur voor onze keuken . Dit lijkt me zeker ook wat voor boze jeuken.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het is allemaal prachtig geworden!
    Prachtige sfeer!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ohh mooi geworden, je gaat nu graag weer naar het kleinste kamertje in huis. Gr nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja prachtig hoor en sfeervol!!
    eenmaal kalkverf en je bent verkocht hihi.
    Datis bij mij het geval!!

    groet, Laura

    (hetlandelijkgebeuren.blogspot.com(

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige kleur Lino en het zier er super mooi uit en wat fijn dat je man overstag gegaan is...de mijne wil er niet aan beginnen en wij moeten ook de muren gaan doen dit jaar...dus!!!!....even deze plaatjes laten zien hihi....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een wonderen kan een mens toch verrichten met wat (kalk) verf! Het is een heel stylisch en warm geheel geworden zo. Misschien nog een tip om het nog spannender en warmer te maken? Verf het plafond in je wc mee in dezelfde kleur. Je zult verrast zijn door het mooie resultaat! Hartelijke groet van Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een heel mooie, warme sfeer, Marjonel! Hiervan ga je zker genieten.

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heerlijk als je zo beetje bij beetje je huisje weer ziet opknappen. Het ziet er goed uit, Je gaat voor de gezelligheid nog eens extra naar het toilet :-)
    Geniet van dit prachtig resultaat!

    Fijne zonnige dag vandaag
    Lieve groet
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Kalkverf geeft toch wel dat speciale sfeertje weer, heel mooi geworden .ook het legplankje is heel mooi met de handdoekjes op.
    En de hal , ook al zo mooi.
    Groetjes
    Christel ,Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooi hoor....prachtig....liefs Ria...!...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat zijn dat mooie kleuren !!!! Prachtig !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  28. hoi marjonel
    leuk he al die reactie ook zo verschillend
    en ja die mannen ook ge woon doen maar is heel mooi geworden
    kom binnen kort lang om het te bewonderen
    groetjes herna

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooi is het geworden. En super mooie kleuren. Wij hebben hier ook lino op de wanden en ben er nog steeds blij mee. Genieten is dat, als het zo wordt zoals je in je hoofd hebt.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  30. O, echt zoveel mooier geworden! Ik vind je toilet prachtig geworden; chapeau!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtig. Is dat even genieten he!
    Mooi warm zo.

    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hahaha, en nu gaat het hele huis volgen, wedden?? Dat sfeertje kun je alleen krijgen met kalkverf!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een verschil, prachtig! zou het hier ook zo graag willen maarja we hebben alle muren grof gestuukt dus dan zie je het effect veel minder. Voor de woonkamer ga ik daar toch eens goed advies voor vragen hihi.

    Liefs Marieke
    WONEN a la Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Mooie kleuren heb je gebruikt. Wat geeft het een andere sfeer zo. Prachtig!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Zelfs zo'n klein hokje helemaal in sfeer, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Eindelijk manlief overstag... Gelukkig nu beetje bij beetje een muurtje erbij hihi.
    Mooie combinatie van kleuren vooral kleur lino vind ik prachtig!!
    Fijn weekend!
    Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Mooie kleuren, hoor. En heel leuke combi.
    En wat is je toilet en gang mooi geworden: je kent het niet terug!
    Mijn man vind kalkverf wel mooi: maar vind t het wel een "gedoe".
    Ik houd niet van drukke muren: dus moet het redelijk effen zijn, en dat is best lastig met kalkverf.
    Binnenkort moeten dus alle muren weer, en daar kan hij nu al tegenop zien :-)
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Geeft toch een heel andere sfeer he. Ik vind het prachtig geworden!

    Liefs, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een mooie opknapper..en een prachtige sfeer. De kleur piombo heb ik ook, een prachtige kleur. Vind het erg mooi geworden, zelf twijfel ik of de kleur niet te donker is voor alle deuren...aangezien ik op het noorden zit..
    Fijne zondag nog.
    Groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wouw wat een mooie make-over! Het ziet er super sfeervol uit. Ik zit er ook al een tijdje aan te denken om de lambrisering in de hal te schilderen. Maar nu ik dit zie weet ik het zeker!'
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Kan me best voorstellen dat het even spannend is met deze verf met effect maar het staat prachtig bij jullie! Fijn zo'n geslaagde klus. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat is het mooi geworden! Ik vind de kleuren die je hebt uitgezocht prachtig, zo warm en sfeervol! Fijne verf he van Carte Colori, die gebruik ik ook het liefst, Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen