zondag 9 november 2014

Steeneik krans

Kransen maken is toch wel een grote hobby, ik mag dat heel graag doen en heb in de loop van de jaren wél een paar honderd gemaakt die ik verkocht op Kerstmarkten, Brokantemarkten en op bestelling. Het liefst maak ik stoere kransen van bemoste takken die ik uit het bos haal met besjes, bolletjes mos en andere natuurlijke materialen.

Deze krans van steeneik heb ik deze week nog gemaakt en zoals je ziet om het gewei gehangen, steeneik droogt mooi in waardoor je er een lange tijd plezier aan beleeft.

De krans met de takken heb ik al een paar jaar en heb er alleen besjes aan toegevoegd, zo kan de krans weer een poos mee en als ik de besjes zat ben dan doe ik er weer iets anders tussen zoals bijvoorbeeld asparagus of mooie dennenappels.

Heb je belang bij een mooie krans stuur een mailtje naar
marjonelmarsman@gmail.com
En je krijgt zo snel mogelijk een mailtje terug met de prijzen.

Voor de komende periode zit ik nu al helemaal vol geboekt voor het maken van kransen, er kan niets meer besteld worden.






36 opmerkingen:

  1. Hoi Marjonel,
    Prachtig zijn je kransen, vooral die met de kleine besjes er in... die vind ik echt super...
    Ik wens je een heel fijne zondag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marjonel, héél mooie kransen heb je... heel mooi met het geweitje erin
    fijne zondag nog
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt super mooi gemaakt!
    Leuk idee ook om de krans om het gewei te hangen! Staat stoer!
    Fijne dag!
    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi zijn je kransen ik vind ook met de besjes de mooiste.
    Fijne zondag, liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waaw super mooi gedaan
    Rond het gewei staat het super goed.
    Heel mooi, prettig weekend
    Gr. Jilly :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wou nog even zeggen dat ik de onderste echt wel mijn favoriet is .
      Zo mooi!
      Lieve groet
      Christel

      Verwijderen
  6. In het najaar en in de winter mag ik graag kransen in huis hebben, ze dragen echt bij aan een sfeervol interieur. Honderden kransen...nou...daar heb je heel veel uren in gestoken! Ik ben er zelf niet behendig in, maar het lijkt mij wel een hele leuke hobby.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die onderste is al vanaf ik bij Seizoen & Stijl kom mijn favoriet.
    En ik heb gisteren de kransen weer tevoorschijn gehaald om ze weer een winterjassen te geven. Zo leuk om te doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw wat mooi! Ik heb er geen tijd meer voor, ik vind het ook altijd leuk om te doen.
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt ontzettend mooi, vaak vind ik kransen wat trutterig maar jij bewijst dat kransen ook echt heel mooi stoer kunnen zijn zonder al te veel poespas en franjes. Heel smaakvol, Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige kransen! Ik vind de krans van steeneik en het gewei erg mooi!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie kransen heb je gemaakt Marjonel.
    Ik heb laatst een steeneikkrans voor mijn verjaardag gekregen, ze drogen zo mooi in.
    Mijn krans met de besjes heb ik met mijn domme kop vorig jaar na de kerst van de voordeur gehaald en achter in de tuin gehangen, binnen een mum van tijd waren alle besjes eruit gegeten door de merels hihi.
    Fijne avond en liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ben ook gek van kransen en heb er inmiddels een flink aantal...kunt er nooit genoeg hebben :))
    Fijne week

    grtzz Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb van de week ook een steeneik krans gemaakt...
    De onderste krans heb ik vorig jaar gemaakt na een tip van jou...en ik vindt het nog steeds mijn mooiste krans, ik heb asparagus toegevoegd...zo heb je toch weer een andere krans.
    Fijne Avond nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super mooie kransen heb je gemaakt! Ook erg leuk om het gewei erin te hangen.
    Fijne avond. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo zijn we allemaal fan van kransen geloof ik. iedereen heeft er wel eens één gemaakt.
    Maar jij kunt er wat van hoor: ze zijn prachtig! Koop je de steeneik gewoon bij de bloemist?

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hoi marjonel
    dat heb je weer leuk gedaan
    groetjes herna

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi Marjonel! Ik ben niet zo handig met kransen, teveel gepriegel en gedoe. Vorig jaar nog een poging gedaan om een eucalyptus krans te maken, wilde niet echt lukken......

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel mooi, allebei de kransen.. Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  19. je kunt het dan ook erg goed!
    ze zijn erg mooi, zo,n steeneik ga ik ook eens proberen te maken, lijkt me heel leuk om te doen!
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige kransen, Marjonel! En wat zijn de geweien ook mooi. Geniet van je kunstwerken.

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel erg mooi Marjonel!
    Helaas willen mijn armen en handen niet meer zo goed, dus ik begin er niet meer aan.
    Je hebt echt een heel mooi sfeertje neergezet. Geniet ervan!!

    Lieve groetjes,
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je kransen zijn prachtig, vooral die met de rozenbotteltakjes. Heb er jammer genoeg pas geleden eentje bij Pietrik gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig! Ik ben ook graag met natuurlijke materialen bezig en dan voornamelijk k wens je succes met je kransen en op naar de 1000 ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Natuurlijke materialen blijven mooi en jij maakt het altijd heel erg mooi.
    Haal jij de steeneikbladeren bij de bloemist? Vorig jaar ben ik er ook al eens op zoek naar geweest.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig zijn ze, vandaar dat ik er 1 in bestelling heb bij je!
    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een prachtige kransen! Leuk die steeneik krans aan dat gewei.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wow wát mooi zijn die kransen! die van steeneik vind ik ook super :-)
    Dan moet ik de kerstmarkt maar in de gaten houden haha meld je het even #grijns
    Een hele fijne avond! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zo leuk om te doen kransen maken, maar jij kunt het echt heel erg goed zie ik, die van steeneik is mijn favoriet, dat ga ik ook proberen, hoop dat ie een beetje op die van jou zal gaan lijken. Ik heb pas nog een kleine krans gemaakt van de gesnoeide takken van mijn druiven, nu nog erg geel en groen, straks hopelijk mooi vaal bruin.
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtig zeg dat je die kranzen zelf maakt. Ik heb er gisteren een gekocht van steeneik. Maar het is veel leuker natuurlijk om het zelf te maken. Mooie foto's.

    Gezellige zondag, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Marjonel, wat een gave kransen! Ik maak ze ook vaak zelf heerlijk om te doen... De steeneik heb ik nog nooit gemaakt, wel een super stoere krans krijg je dan. Tot wanneer kun je steeneik aankomen en waar zou ik dat kunnen kopen? Bedankt alvast voor je antwoord...

    Heel veel succes met het maken van al die opdrachten!

    Groetjes Carolina

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hallo Carolina,

    Steeneik kun je bij de betere bloemist wel bestellen.
    Ik haal het zelf altijd bij de Oranjerie 21 in Almelo.

    Groetjes, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen