dinsdag 14 oktober 2014

Herfstvakantie

Deze week heb ik herfstvakantie.
Ik vindt het dan ook heerlijk buiten, de ganzen vliegen massaal over in V formatie richting het zuiden, voor mij het teken dat het herfst is.

Vanmiddag hebben mijn man en ik, hij is ook een paar dagen vrij, een wandeling gemaakt in Ommen bij het kasteel Eerde, de zon scheen en hebben dan ook een heerlijke frisse neus gehaald.
Ik heb dan ook een paar foto`s gemaakt. In de wei scheen de zon maar achter tegen de bossen aan hing mist en dat gaf een mooi plaatje en heb het geprobeerd vast te leggen.

Het viel ons op dat je niet zo heel veel oude landhekken meer ziet die van oude bomen en takken gemaakt zijn, op de terug weg hebben wij nog een omweg gemaakt lang de boerderijen bij Den Ham, omgeving Hallerhoek, om te kijken of wij daar nog mooie hekken tegen kwamen voor op de foto. De meeste waren toch wel gegalvaniseerde ijzeren hekken of nieuw gemaakte eiken, jammer die oude hekken hebben wel wat.

Zoals jullie zien is het gelukt met mijn naam op de foto`s.

De houtenbak waarvan mij verteld is dat het een meelschep is blijkt een graanschep te zijn, dames dank jullie wel voor alle tips.

Geniet van de herfst, Marjonel














28 opmerkingen:

  1. Mooie foto's van jullie herfstwandeling, Marjonel. Aankomend weekend wordt het ook nog heerlijk weer om er op uit te gaan!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk majorel dät je toch nog een paar houten hekken hebt kunnen vinden. Ja dat blijft mooi. Jullie hebben mooie wandelingen gemaakt. En ons prachtige foto's laten zien. En ganzen dat geluid van die Fransen geweldig. Toen ik zondag naar mijn dochter reed zag ik bij een plas wel honderd ganzen bij de waterkänt. Ik vind het gewoon jammer dät we daar niet konden stoppen zo'n imponerend gezicht.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier heb ik de vertrekkende ganzen in V vorm ook al over zien komen....mooie foto's heb je gemaakt.
    Fijne Vakantie nog.

    groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt de herfstwandeling mooi weten vast te leggen op de foto. Heerlijk hé om zo te kunnen genieten van de natuur.
    Fijne voortzetting van de vakantie.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij ons, bijna in de achtertuin, stroomt de Maas en er komen dagelijks snaterende ganzen over. Prachtig om te zien en te horen!
    Je hebt weer mooie foto's weten te maken!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt dat je ons een beetje hebt mee laten genieten van jullie herfstwandeling! Het zijn mooie foto's! Wat is de natuur toch prachtig...! Fijne vakantie nog!

    Liefs Daniëlle

    ( thofhuisje.blogspot.nl )

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat neem je ons mee op een mooie wandeling Marjonel.
    Ik vind de houten hekken ook prachtig, hier achter ons in de landerijen zie je ze nog wel.
    De ganzen zag ik gisteren ook overtrekken op weg naar........
    Misschien komen ze weer terug nu het weekend zo heerlijk weer gaat worden.
    Fijne dag.
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke wandeling zeg. En ja je hebt gelijk, die oude hekken zijn veel mooier... jammer dat je ze niet zoveel meer ziet...
    Je hebt wel heerlijke foto's gemaakt van jullie wandeling, zo is het net of ik ook even mee ben geweest, heerlijk...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's van een heerlijke wandeling. Geniet lekker van je herfstvakantie!

    Liefs, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie foto's heb je gemaakt! Nog een hele fijne vakantie!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig een wandeling in de herfstzon.....je foto's spreken boekdelen!
    Geniet van je vrije dagen..

    Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige foto's! Zo mooi om de natuur vast te leggen! Fijne avond nog!

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo'n wandeling in de mooie natuur doet een mens toch goed ....
    Héél mooie foto's heb je gemaakt .
    Lieve groet
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. mooooiiii!!!!
    geniet van je vakantie:)
    grtjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Marjonel
    Ik heb je mailtje gelezen hoor.
    Ik had inderdaad reageren even uitgezet...met de bedoeling het in September na de vakantie's weer aan te zetten, en toen lukte het niet meer.
    Vandaag heeft Tanja mij van afstand geholpen.

    Fijne Avond nog,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie wandeling Marjonel! Het is in die buurt heel mooi.
    Die oude hekken zijn inderdaad heel mooi.
    Ik denk dat er komend weekend nog wel mooie warme wandeldagen komen.
    Veel plezier in de herfst!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk die herfstwandelingen...
    Hoop er dit weekend ook op uit te trekken, maar nu zit ik snipverkouden op de bank.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie wandeling hebben jullie gemaakt, en je hebt er ook prachtige foto's van gemaakt. Mooi zijn die oude hekken, jammer dat je ze niet meer zo vaak ziet. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi, zo'n herfstwandeling!! Lekker genieten van de natuur en van het buitenzijn. Fijne vakantie nog

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie foto's van een wandeling in wel hele mooie omgeving, geniet nog van je vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat zijn er veel mooie plekjes en de herfst is zo mooi om te zien!
    Heerlijk weer om erop uit te trekken.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat kun je altijd mooie foto's maken in de herfst hè!
    Geniet nog van je vakantie: hier gaat het nu beginnen.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een heerlijke herfstwandeling door de prachtige natuur.

    Mooie foto's heb je gemaakt.

    Fijne zondag en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heerlijke plaatjes, wij hebben nu deze week vakantie en hoop ook een mooie herfstwandeling te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige herfstsfeer, mooi he die ganzen, ze vliegen hier ook steeds over, ik moet altijd even stilstaan en naar ze kijken, ik blijf het prachtig vinden!
    Groetjes, yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heerlijk zo'n frisse neus én wat wonen we in een mooie omgeving hè :-)
    De herfstvakantie zit er weer op. Fijne (werk)week voor jullie Marjonel.
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  27. QHi ! I love your blog ! You have a new follower
    Angelica

    BeantwoordenVerwijderen