dinsdag 23 september 2014

Piombo

Een paar weken geleden had ik een kraampje op een brocante markt in Nijverdal, daar sprak een vrouw mij aan die mijn blog volgt dat ik niet zo`n actieve blogster ben hmmm moet dan toch maar eens wat plaatsen. Door verandering van baan op school met meer uren een dierbaar familielid die overleden was en druk met van ja je kent het wel van alles en nog wat kwam het er niet zo van.

Ik heb jullie nog belooft om mijn verfkunsten te laten zien, de kleur Piombo matte lak zit op de deuren kozijnen en luiken. Mijn man heeft bredere vensterbanken gemaakt en daar zit ook de zelfde kleur op. Een prachtige warme kleur hangt een beetje tussen bruin en grijs in net hoe het licht er op valt.

Op de vensterbank staat een kruik die mijn dochter gekocht heeft op een rommelmarkt voor maar 20 cent, en ik heb het van haar gekregen.


























Nieuwe volgers van harte welkom, ik zie dat er weer een paar bij zijn gekomen.

Ik probeer wat vaker iets te posten!

FIJNE WEEK!
MARJONEL

39 opmerkingen:

  1. Fijn dat je weer het bloggen hebt opgepakt. Maar ik begrijp ook dat als er in de privé-situatie iets voorvalt dat dan je hoofd niet naar bloggen staat. Doe het wanneer jou het uitkomt. Sterkte !

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt als een mooie en warme kleur, ik ga de naam van de kleur onthouden. Ik vind de luiken in je vensterbank ook zo mooi, ik wil graag zoiets op onze slaapkamer. Dat lijkt mij heel sfeervol staan.

    En wat bofte je dat je dat prachtige kruikje van je dochter kreeg...je dochter kocht het bijna voor niets!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het mooi geworden Marjonel...ik vindt je luiken ook mooi.
    Jeee....dat is een koopje, je dochter heeft er nu al oog voor...mooi kruikje.
    Het ziet er weer zeer gezellig uit.
    Fijne Avond nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hele mooie kleuren! echt een sobere sfeer, enne die KRUIK!!!!! dat meen je toch niet voor 20 cent! zo dam das hele erge mazzel hebben, wat lief van je dochter dat ze m meenam :)
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's met een mooie sfeer!
    De luikjes zijn ook prachtig.....en die kruik van 20 cent! Wat goed dat je dochter deze heeft gezien!
    Ik wil ook wel wat meer van je interieur zien maar begrijpelijk, als er andere dingen spelen dan heb je hier ook geen tijd en zin voor.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige kleuren!! En die kruik,schitterend gewoon,klein beetje jaloers hoor...

    Liefs,

    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk...ik miste jou ook al. Prachtige kleur piombo. Het zit bij mij in de keuken en ook op de deuren in de kamer.
    Even over de kruik....20 cent.....jeetje wat een geluk! Prachtig hoor!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zoek een nieuwe kleur voor in de keuken en ik hou wel van det grijs-bruine , moet ik zeggen .
    Ga dat zeker onthouden ...
    Die luikjes maken het wel helemaal af .
    En voor 0,20€ , daar ben ik stikjaloers op ;)))))
    Wat een vondst , jouw dochter heeft echt jouw genen .
    Groetjes christel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Marjonel, tis je vergeven hoor dat je er een tijdje niet geweest bent..haha
    ik miste al je mooie interieur...wat een mooie kleur in je keuken !
    Ene die kruik....amai das echt wel een super koopje hoor...!!
    héél fijne avond nog
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Marjonel,
    Het is al verschillende keren gezegd, maar ook ik vind je luiken prachtig. Het geeft gelijk zo'n mooie sfeer!!
    En een prachtige kruik!!
    Fijne avond nog.

    Een lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik sluit me helemaal aan bij de eerdere reacties!;) en fijn dat je er weer bent!
    Fijne avond!
    Liefs danielle

    ( thofhuisje.blogspot.nl )

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk dat je er weer bent! En wat ben je een bofkont met zo'n lieve dochter!
    Ik kan toch niet geloven dat iemand zo'n vaas wegdoet voor 20 cent!! (of was ie 20 euro en durfde dochter dat niet te zeggen? haha) Het lijkt toch echt bijna een Hoffz-vaas!!
    Die luiken: helemaal geweldig!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Marjonel,
    Fijn dat je er weer bent, maar je bepaalt wel zelf hoeveel je kunt bloggen hoor. Soms zijn er gewoon andere belangrijke dingen waardoor het niet zo gaat.
    Je verfwerk ziet er mooi uit, de kleur ook. De luiken zijn ook zo mooi voor je raam.
    En die pot voor 20 cent...nee...dan heb je er geen verstand van, maar jij hebt wel heel erg gemazzeld!
    Geniet gezellig van al het nieuws!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi die por....prachtig hoor...leuk weer een post van jou....wat zit er voor takje in zo leuk..!....liefs van mij...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn dat je er weer bent. En wat ben ik gek op je luiken met de prachtige kleur piombo. En je krukje hoe kan iemand zoiets zo goedkoop wegdoen. Dat is boffen zeg
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi zeg je luiken maar ook gewoon weer het hele sfeertje en die kruik ... een koopje en superlief van je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi geworden en wat een vondst zeg voor dat geld, heel leuk!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige luiken en vensterbanken! Handig dat die laatste zo lekker breed zijn!
    En nou ja, zo'n kruik voor 20 cent, waar vind je dat nog, je dochter had er gelukkig oog voor!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie kleur hè Piombo, ik ga er ook mijn inbouwkasten mee verven, heb de pot al staan!
    Prachtige kruik van dochterlief!

    Groetjes Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtige kleur is piombo zeg, het is mooi geworden.
    Jee dat is geen geld voor zo,n kruik.
    Je dochter heeft een goede aankoop gedaan voor jou ;-)
    Fijne dag.
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi geworden Piombo op het houtwerk, ik heb zelf in de keuken ook deze kleur gebruikt.
    Wat een gelukje...zo'n kruik voor 20 cent. Hij heeft een mooi plekje gekregen.
    Leuk weer een blog van jou te lezen ik volg je al een poosje. Super inrichting heb je.
    Groetjes Lida Klever

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik heb die kleur ook alweer een paar jaar in huis, en het bevalt me nog steeds.
    En die kruik.... Dat is nog eens mazzel, en leuk dat je dochter die dan heeft kunnen kopen voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een warme kleur is dat zeg, het staat erg sfeervol. Fijn dat je er weer bent, ik kan me goed voorstellen dat je even geen zin had in bloggen, gewoon doen waar je je goed bij voelt. Het kruikje is prachtig! Wat fijn dat je dochter hem vond! Ik wens je een fijne dag, liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Marjonel, wat prachtig is het geworden, ja die grijze tinten zijn echt geweldig. Leuk van die goedkope vondsten waar je superblij mee kan zijn. Kijk uit naar je berichtjes, liefs Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Owh echt??? Ik ben jaloersssss op die mooie kruik... 0.20 cent... serieus??? Pfff....

    Hahaha, nee hoor, ik gun het je van harte!!! Hij is helemaal toppie!

    Zoals ik het kan zien op de foto (gelukkig zie ik dat jij ook moeite heb met dat stomme tegenlicht hihi) is het wel een mooie, warme kleur... Ik kan me alleen niet herinneren welke kleur er eerst op zat...

    Fijne dag nog X

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een goede vondst van je dochter en wat lief dat jij hem hebt gekregen, hij staat prachtig. Wat heerlijk dat het houtwerk weer goed in de verf staat, prachtige kleur bij je interieur. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lekkere sfeer heb je zo neergezet! Grappig is het als vreemden je aanspreken over je blogactiviteiten hè?!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi die luiken, en wat een koopje die leuke kruik!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Het ziet er prachtig uit! Zo sfeervol met deze warme kleuren.
    De kruik is ook prachtig! Het lijkt wel een Hoffz exemplaar.
    Fijne dag. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtig allemaal!
    Piombo is ook hele mooie kleur, en die kruik is super, dat prijsje dan, niet te geloven, je boft :-)

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Een koopje zeg, die kruik! Hier hebben we ook piombo op de tuindeuren, een mooie warme kleur. Ik ben ook helemaal weg van je luikjes. Het ziet er zo mooi uit allemaal.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ziet er allemaal prachtig uit en de luiken vind ik zo gezellig staan.

    Alvast een fijn weekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Het gaat mij al net zo hoor, ik post ook niet zoveel als ik zou willen. Even een te drukke start van het jaar met veel beslommeringen...maar goed. Jij hebt een mooie kruik op de kop getikt door je dochter. Gezellig ziet je huis eruit zeg...alvast een fijn weekend! Groeten, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Staat prachtig! Ik ben ook altijd aan het verfen en toch twijfel ik nog steeds over onze tuindeuren. Die moeten nodig geverfd worden en ik wil ze donkergrijs doen, maar om dan even die stap te doen. Als ik dit zo zie, moet ik het toch maar proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een sfeer met die kleur, echt prachtig, ik heb hier de tuindeuren in een crèmekleur, vindt het prachtig maar durf het steeds niet om er een kleur op te doen, maar als ik dit zie wordt ik wel heel enthousiast! En die kruik...wat een mazzel!!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ja, ik vind het ook leuk dat je weer een post hebt geplaatst. Vind het heerlijk om bij jou binnen te kijken want je hebt een mooie sfeer, hoor.
    Wat een bof, die kruik. Ongelofelijk dat die in een kringloop terecht komt.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  37. super mooi geworden
    en wat bof jij weer met zo,n mooie kruik

    BeantwoordenVerwijderen