maandag 29 september 2014

Licht

Je kunt aan alles merken dat het herfst wordt, de bladeren aan de bomen worden al bruin en sommige zijn al bijna kaal, de tuin zit vol spinnenwebben die je vooral goed ziet als het mistig is. De hortensia`s en annabellen hebben ook al hun herfst kleur, binnen maken we het gezellig met kaarsen, mooie plaids, takken met bessen en een nieuwe lamp.

Deze balusterlamp heb ik een paar weken geleden gekocht in Deventer bij Intens een winkel die brocante, antiek, fauteuils, banken  en nieuwe woonaccessoires verkoopt. Mooie hoge lamp die voor het raam in de woonkamer staat maar door het tegenlicht lukte het mij niet om er een mooie foto van te maken vandaar dat hij even op de eettafel staat. Het hout is mooi ruw daar hou ik van.

Op onze vakantie in Friesland heb ik deze houten bak nog gekocht, de eigenares van de winkel dacht dat het een oude meel schep is die de molenaar misschien gebruikte om meel in zakken te doen. Wat denken jullie? Het lijkt mij nog al een zware klus als zo`n houten schep vol zit. Hoe dan ook ik vindt het prachtig handig voor mijn woonbladen.

Wie kan mij helpen hoe ik tekst op mijn foto`s kan plaatsen?

Fijne week allemaal, maak er iets leuks van!
MARJONEL.







33 opmerkingen:

  1. Wat heb je een mooie balusterlamp gekocht.
    Ik heb ook zo'n gelijkaardig gekocht bij sober en stoer wonen.
    En die bak lijkt mij wel heel groot om als meelschep te worden gebruikt, maar inderdaad erg handig voor jouw tijdschriften , mooie vondst.
    En hier gaan ook gezellig de kaarsjes aan .
    Lieve groet Christel van garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sfeervolle foto's weer.
    Geniet van de kaarsjes,geeft een gezellige sfeer hé.

    Liefs,

    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie en stoere lamp hoor en de houten bak ook erg mooi.
    Leuk dat je weer vaker wat plaatst, vind je posten altijd erg
    leuk om te lezen.
    Hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie lamp en ook een hele mooie bak...
    De naam op de foto's...tja daar ben ik ook slecht in. Mijn man doet dat voor mij...gelukkig!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg mooi die houten bak en leuk om te gebruiken voor je tijdschriften. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie houten bak, daar is altijd een plaatsje voor te vinden.
    Lamp is ook mooi!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie spulletjes heb je...
    Ik gebruik Picasa voor het watermerk in m'n foto's.
    Fijne Avond nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je een mooie lamp gekocht en je bak lijkt me wat groot voor een meelschep. Maar een mooie oplossing zo. Mooie sfeerfoto's heb je toch weer.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik dacht even dat ik nooit meer berichten van je kreeg naast mijn post maar dat was dus niet zo. Vandaar dat ik mijn reactie weer weggehaald heb. Stom hè.
    Je hebt mooie spulletjes gekocht: de schep lijkt me niet een schep voor meel, arme man als dat wel zo zou zijn!
    Ik kan je niet helpen om te weten te komen wat het dan wel is. En helaas ook niet met de letters op je foto's!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je lamp is echt heel erg mooi! En je schep is een bijzondere vondst ik weet ook niet wat het is maar hij staat erg mooi zo met je woonbladen erin! Ik zet tekst op mijn foto's met een app op mijn telefoon van Aviary. Misschien heb je er wat aan;)

    Liefs danielle
    ( thofhuisje.blogspot.nl )

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie lamp, Marjonel...wat zal dat mooi staan in het raam. Misschien dat de schep gebruikt werd om dieren te voederen, daar is zo'n schep van formaat wel handig bij.

    Zoals Inge al aangaf kun je in Picasa heel makkelijk tekst op je foto's aanbrengen.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gaaf ding zeg, volgens mij noemen ze dat een graanschep, inderdaad leuk voor je tijdschriften.
    Ik zet ook de tekst op mijn foto's in Picasa.

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Marjonel, wat een prachtige bak heb, héél mooi met je tijdschriften erin
    ook de lamp is prachtig, ik moet ook soms spullen verplaatsen om foto's
    te nemen..héél gezellig en mooi is het bij jouw !!
    Op mijn pc zit een programma waarmee ik teksten op mijn foto's kan zetten
    "fotor" !
    Héél fijne week
    liefs kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha Marjonel, wat een mooie foto`s weer. Ik zie dat je al veel reacties op je vraag gekregen hebt. Succes en als het niet lukt, mag je me gerust vragen! Fijne dag nog..

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie lamp, zal prachtig staan voor je raam, en je bak is ook stoer, leuk idee om je woonbladen erin te doen.

    Fijne dag.

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie nieuwe aankopen zeg!

    Op je vraag van de foto's heb je voldoende feedback gekregen, dus daar ga ik je niet meer mee lastig vallen;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige stoere ballusterlamp en ook de bak is prachtig. Een behoorlijk exemplaar!
    Via Picasa 3, bewerken, ABC tekst, kun je op je foto schrijven.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig: zowel je bak als je lamp. Leuk zo met die tijdschriften erin. Weer eens wat anders.
    Aan mij moet je niet vragen hoe je tekst op foto's krijgt. Ik ben daarin vreselijk.
    Maar gelukkig heb je al volop suggesties gekregen.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. mooi! lekker ruw en stoer, beiden...

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een stoere items heb je gekocht zeg, je lamp is prachtig, maar ook die
    mooie houten bak is echt uniek.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. prachtig! En die houten bak.... ik ben jaloers!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie items heb je gekocht.
    En het is inderdaad een graanschep.
    Ik zet mijn naam in de foto's met photoscape.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Marjonel,
    Wat een prachtige lamp. Daar ga je lang plezier van hebben. En die schep, nee voor meel lijkt me niet... Maar als tijdschriftenbak kan het heel erg goed...
    Ik gebruik ook photoscape voor de teksten soms in mijn foto's. Succes...!
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een super mooie lamp, ik heb er zo eentje ook een keer in mijn handen gehad maar twijfelen en nog meer twijfelen en uiteindelijk toch niet gedaan.. Nog spijt van! Weet nog precies waar enzo.. En die bak is ook erg leuk! Inderdaad leuk voor je tijdschriften.. Leuke spulletjes!

    Liefs Lieke
    http://robust-posch-wonen.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige lamp en mooi bak heb je op de kop getikt.

    Ik zie al dat je heel wat tips hebt gehad, succes ermee.

    Fijne avond en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtige lamp en een mooie stoere schep. Leuk zo met tijschriften erin.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik vind je lamp schitterend Marjonel.
    En ook die bak vind ik stoer, en leuk om daar je tijdschriften in te bewaren.
    Ik werk met photoshop en kan daar mijn teksten mee op foto,s zetten wat ik nog steeds niet heb gedaan.
    Maar zie dat er al verschillende tips zijn binnengekomen.
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooie bak Marjonel en het lijkt me meer dat daar graan etc. mee geschept werd om zo op de molensteen te scheppen dan dat er mee mee geschept werd ... eigenlijk wel nieuwsgierig wat er mee geschept werd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. WOWWWWWWWWWWWWWWWWWWW!!!!
    gave plaatjes:)
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Echt hele mooie aankopen! Picasa, als je er niet uitkomt hoor ik het wel.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Haha, ik zet altijd teksten in mijn foto's met Paint. Heel simpel maar doeltreffend :0)
    Leuk om eens op jouw blog rond te snuffelen, groetjes uit Villa Zeezicht!

    BeantwoordenVerwijderen