zondag 22 juni 2014

Eindelijk


He he, ik kan weer een post plaatsen, onze laptop had het op gegeven want de stroom toevoer was niet goed meer. Doordat Pinksteren er tussen zat en ze hadden een verkeerde adapter besteld ben je zo weer 2 weken verder.

Weten jullie nog dat wij een andere kast voor in de woonkeuken hadden gekocht. De mensen waar wij de kast van hebben gekocht vertelde nog vol trots dat ze hem net in de was had gezet ach je begrijpt dat ik daar minder blij mee was maar naar 2 flessen ammoniak, 14 schuursponsjes en 3 dagen is de kast was vrij. Een mooi klusje voor buiten, het was toen prachtig weer dus niet vervelend om te doen. De ornamenten en het beslag hebben wij er af gehaald na het schilderen in de kleur palladio van carte colori hebben we alleen de ringen terug geplaatst.









Ik wil jullie allemaal bedanken voor de leuke reacties op Meneer Jansen, hij doet het goed en groeit als kool.


Maandag a.s. ga ik met de vmbo 1ste  klassers op kamp, we gaan 3 dagen naar Rijssen, ik heb er zin in, ondanks dat het wel heel vermoeiend zal zijn.

Ik loop achter met het lezen van jullie posten, maar ga dat straks doen.

Groet, Marjonel

47 opmerkingen:

  1. Tsss....kijk weer mijn ogen uit bij je.......Hoe je van een mooie kast een nog veel gaver exemplaar weet te maken.....En dan de ornamenten weg laten....je moet het toch maar even zien.........

    En dan meneer Jansen...tjee... wat een dropje zeg.......Doet ie het goed op de cursus....
    Deze gaan toch vaak hun neusje achterna........;)

    En je luiken....ach......ik heb weer even genoten hier....kopje thee erbij.....mijn momentje.

    Thankx

    Fijne zondag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kast is een plaatje, Marjonel, je hebt er ook een mooie kleur voor uit gekozen.

    Veel plezier op kamp! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een verandering! Je hebt eer van al dat poets en schuurwerk! Ik vind hem echt super geworden!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Na la het werk tover jij weer een prachtige kast tevoorschijn, zo mooi zeg....daar zul je plezier van hebben.
    Veel plezier op kamp, weinig nachtrust hi, hi, maar wel plezier!

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Na al je zwoegen heb je een pracht exemplaar van een kast in een mooie kleur.

    Wens je heel veel plezier op kamp.

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kast.
    En zo mooi geworden.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een verschil ,, héél mooi zo !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het al een geweldige kast maar nu..... Geweldig is die geworden. Zo knap dat je dät gewoon maar even doet. Wat een werk moet je daar aan gehad hebben. Geniet met ze op kamp. Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is je kast mooi geworden!!! Wat een werk zul je eraan gehad hebben om die waslaag eraf te halen. Knap ook dat je precies zag wat de kast nodig had. De kleur is ook erg mooi. Veel plezier op kamp. Liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is jouw kast mooi geworden , wat een klus moet dat zijn geweest , die waslaag eraf krijgen .( kan er van meespreken )
    Dat vergeet je snel als je dan het resultaat ziet, heel knap!!
    Nog een fijne avond , jilly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een werk, maar het resultaat is fantastisch!! Wat zouden de vorige eigenaren zeggen als ze de kast nu zagen??
    Een fijne week gewenst en groetjes,

    Silvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er superr uit was dan wel veel werk maar toch dan heb je wel wat , prachtig sfeerplaatjes ... geniet ervan ...fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je kast is prachtig geworden. Wat een werk hè? Vooral om de was te verwijderen. Maar als het resultaat dan zo mooi is dan ben je het snel weer vergeten.
    Fijne week. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nee, daar was je zeker niet blij mee.
    Maar je hebt wel eer van al je werk, want de kast is prachtig.
    Wat een verschil zo'n schilderbeurt en hij is rustiger geworden door minder ringen en het knopje.
    Heel veel plezier op het kamp, lekker nachtactiviteiten en een bonte avond, het zal vast mooi worden!
    Geniet ervan!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het was even wat werk maar het resultaat is prachtig hoor, mooie kleur!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw! Dat is echt moooi geworden, zo zie je maar weer, geduld Is een schone zaak! Fijne week groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Fijn dat je terug kan bloggen,kan me best voorstellen dat je dacht grrrrr toen ze zo voldaan vertelden, dat ze de kast van nog een extra laagje boenwas hadden voorzien...haha.... wat is ze mooi geworden, prachtig gewoon, héél mooi plaatje van de kast waarop ook de pot op die stam te zien is....héééél mooi!
    héél fijne week,
    liefs
    Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig is de kast geworden. Mag ik vragen welke takken je in je pot hebt zitten op de 4de foto??
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige kast is het geworden, Marjonel! Veel plezier met de kamp-week, geniet ervan.

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hi, hi...grappig. Ik zie heel veel blogs waarvan de eigenaren heel veel moeite doen om kasten, tafels, etc. van verf te ontdoen en weer kaal te maken. En jij doet het nét andersom!
    Dat vind ik zo leuk: iedereen heeft zijn eigen smaak en dus eigen aanpak.
    Ik vind het een plaatje, je kast. Maar inderdaad: wat een werk moet dat zijn geweest.
    Geniet maar fijn van je mooie kast!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig je kast !!! mooi hoor geniet van een heerlijke week...fijn dat je er weer bent ! liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Haha net zoals Janny ook zegt, zie je inderdaad veel mensen die zich een ongeluk schuren en beitsen. En jij doet het lekker andersom, erg mooi geworden! Ik zit nog steeds te dubben over mijn kast, hij is zwart maar glanst een beetje. Ik zie ontzettend op tegen die klus om hem mooi mat te krijgen en ben ook bang dat de verf eraf stoot. Even over nadenken nog. Ik wens je veel plezier op kamp! Liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Je kast is erg mooi geworden. Veel plezier en succes op kamp!

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een plaatje! Maar wat een werk zeg! Bij mij staat er nog een ladenkastje klaar: grenen met was er op. Afgelopen winter begonnen en op een gegeven moment was ik het zó zat dat ik weer gestopt ben. Het ziet er nu niet uit maar ik verzamel moed (heb ik de hele zomer de tijd voor hihi) om dit najaar er weer mee aan de gang te gaan.
    Goed voorbeeld doet goed volgen tenslotte!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Het resultaat mag er wezen Marjonel.
    Dat is al dat werk waard geweest.
    Geniet lekker van je kast en die dagen kamp.

    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  27. wauwie direct een goede blog erin geknald, prachtig!!

    Liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtig mooi geworden die kast! Heb ook net een kast geverfd maar dan met pure en original krijtverf kleur old romance. Hele klus maar als het in de kamer staat te pronken, ben je stiekem toch heel trots :)

    groetjes Karla

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Zooooo, die is mooi geworden! Goed gedaan hoor!

    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hij is prachtig geworden, wat een werk toch altijd hè?? Maar nu heb je wel eer van je werk, al moet ik zeggen dat ik hem ongeverfd ook niet lelijk vond :)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Fijn dat het probleem met je laptop is opgelost. Je kast is mooi geworden, maar hij was ook al mooi vind ik. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hi Marjonel, wat een prachtige kast was het én is het geworden.
    Ik kan me voorstellen dat je daar blij mee bent!
    In Diepenheim idd mijn ogen open gehouden of ik toevallig ergens zag ...
    Veel plezier in het naburige Rijssen :-) Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  33. aijaiaaiiii die is GAAAAFFF geworden wat een enorm verscjil, daar heb je echt eer van jullie werk:)
    hahaha, lachen, dat van die laag was, lief bedoeld, maar zul je gebaald hebben, ik zie het al voor me;-) had u echt niet hoeven doen!
    veel plezier, dat lijkt me heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllll vermoeiend, petje af!
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hoi Marjonel,

    De komplimenten voor je doorzettingsvermogen! Ik was er al niet eens aan begonnen.....net in de was gezet pfffffffff. Maar jij hebt het toch maar ff geflikt....knap gedaan hoor. Mooie kast en mooie kleur ook. Volgens mij slaap je vanavond weer in je eigen bed als ik je verhaal goed heb gelezen? Wat zul jij lekker slapen hahaha
    Hoop dat je het leuk hebt gehad op kamp!

    Groetjes Gert Jan en Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een mooie kast , maar wat klus moet het weer geweest zijn maar het resultaat is prachtig en de kleur echt mooi !
    Ik hoop dat de dagen leuk zijn geweest op kamp !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  36. ps ik weet niet of je het weet...maar mn oude blog was weg:( ben "nieuwe"gestart, maar ben wel mn volgers kwijt....snik....dussssssssssssss?
    sfeer in landelijke stijl nummer 2
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Gewoon een pronkstuk zeg, wat is je kast mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Echt heel mooi geworden joh! heerlijk sfeertje bij je.
    Hopelijk ben je al een beetje bijgekomen van kamp:-)

    Fijn weekend verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een gedoe met die was, weet er alles van. Maar de kast is echt mooi!!!


    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  40. man wat een werk!!! amoniak...bluhhh ik heb zo'n hardgrondige hekel aan die lucht!!! dapper hoor, hahah wel grappig dat ze dat dan vol trots zeggen...balen!!! Maar het is je goed gelukt! Veel plezier met het kamp!!
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wauw wauw wauw wat is de kast een plaatje geworden! Maar wat een werk! Met krijtverf kun je er zo overheen, hoef je de was er niet af te halen..ideaal, ik heb het zelf ook bij een kastje gedaan. Werkt prima...ik heb al weer heel wat blogs gemist van jou zie ik...de tijd is er even niet voor geweest...helaas. Nu een zomerbreakje maar ik lees straks wel weer alles lekker bij! Groetjes, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  42. hoi hoi
    super mooi geworden en komt ook zo veel mooier tot z,n recht
    super probeeeeeeer voor de vakantie nog een keer langs te komen

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wauw, mooi zeg die kast! Ik ga je volgen vanaf nu, was stiekem al een stille volger maar heb nu ook een eigen blog. zou je een kijkje willen nemen wanneer je tijd/zin hebt?

    Liefs Lieke
    http://robust-posch-wonen.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hoi Marjonel,
    Deze post van je had ik gemist omdat ik toen op vakantie was. Maar wat is de kast prachtig geworden. Wat een mooie kleur grijs heb je gebruikt, niet te donker en niet te licht... En wat goed dat jullie alleen de ringen hebben terugglaatst, zo is de kast veel rustiger en stoerder... Hij is echt prachtig!
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. mooi blog, i zag u via andere bloggers..en probeer ook vaker
    te bezoeken...fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen