zondag 2 maart 2014

Takken van de beuk.

Hebben jullie ook zo genoten van het heerlijke weer de afgelopen week, ik was dan ook een weekje vrij, lekker door het huis gelopen met een sopje, de ramen gelapt, de tuin in en de was buiten gedroogd, heerlijk.

Vlakbij ons huis loopt een spoorlijn met daarlangs een grote beukhaag die vorig jaar flink terug gesnoeid is en al het afval hebben ze laten liggen. Daar loop ik regelmatig langs met onze hond tot dat nu pas mijn oog op het snoeiafval viel en zoiets had, hè zo`n tak is ook wel mooi voor op de pot, ik was namelijk al enige tijd opzoek naar een grote stoere tak hiervoor. 

Het rondje met de hond werd iets korter, sorry Theun volgende keer gaan we verder, snel naar huis en weer terug met een grote snoeischaar (want stel je voor dat iemand mij voor is hi hi). Een paar flinke takken uitgezocht en vervolgens met snoeischaar en takken onder de armen weer snel naar huis, ik moest door de takken loeren om mijn weg terug te vinden. Op de terug weg kwam ik een buurjongen tegen met zijn hondje die tegen mij begon te blaffen ik zag de jongen denken, schouder ophalend en mompelend, ik ben maar gauw doorgelopen.

De rest van de takken gebruik ik in een krans, die laat ik wel een volgende keer zien.

Fijne week!
Liefs, Marjonel









46 opmerkingen:

  1. Oh gaaf...wat een mooie stoere takken......
    Ha moet ook op zoek naar zo'n leuk haagje....;)

    Ben benieuwd naar je krans

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Decoratiemateriaal ligt soms dus gewoon op straat ;-). Wat staat dat mooi in die stoere pot!

    Een fijne week! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, ha, dit herken ik hoor, ik speur ook altijd naar takken, jij hebt gelijk hoor, lekker meenemen en decoreren en inderdaad heel leuk voor een krans ook.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie potten, met een mooie stoere tak, meer heeft het niet nodig.
    En van de rest heb je natuurlijk weer een mooie krans gemaakt.
    Fijne Week.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal goed! En ook zo leuk, het kostte weer niks! Ik mocht deze week kersenbloesemtakken rapen in een boomgaard. Auto vol, had nog wel meer mogen hebben.

    Onze zoon speelt piano en dochter gaat op les. Misschien ga ik meedoen maar op deze leeftijd volgens mij heel moeilijk om nog te leren. Had ik het maar eerder gedaan..

    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Boffen dat je oog op deze mooie takken viel. Mijn buren hebben ook zo'n beukenhaag. Dus die ga ik vanaf vandaag eens goed in de gaten houden hi hi.
    Ik ben benieuwd hoe je krans wordt.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De takken staan wel heel erg mooi op de pot. Soms liggen de mooie dingen voor het oprapen buiten. Ik wens je een fijne week. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi die stoere takken en zomaar "van de straat"
    Erg benieuwd naar je krans!
    Die buurjongen heeft vast wel gedacht "wat een mallotige buurvrouw" ;-))
    Een hele fijne avond! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi en stoer zo die takken op die prachtige vazen.

    Fijne avond,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi hoor, ik neem ook wel eens iets mee wat voor een ander geen waarde heeft :-). Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi hoor, lekker stoer!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Marjonel,
    Je hebt gelijk hoor, als de gemeente wel snoeit maar het snoeiafval gewoon laat liggen, dan mag jij het wel meenemen hoor. En nu heb je een paar prachtige takken. Wat staat dat mooi op die potten, heerlijke knoetige takken...
    Ben heel benieuwd naar je krans!
    Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi, zowel de takken, de potten als wel de houten zuil!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha..zo kwam ik verleden week ook thuis van en wandeling..
    mij vroeg gelijk iemand , die er ook oog voor had:) waar ik die takken vandaan had..zij ook met de snoeischaar op pad *lol*
    Maar ja..waarom iets duur kopen als het voor het knippen ligt, toch?

    Het staat prachtig op je pot!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super mooi die takken, ik woon voor een vlakbij een peren boomgaard....prachtige takken zo voor het oprapen. Ik volg je blog al een poosje....ik vind je huis erg mooi! Heerlijk hè zo met je huis bezig zijn! Wij hebben sinds kort ook een teckel...een gladharige.
    Fijne dag! Gr Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat zijn flinke takken! Mooi robuust.
    Ze staan leuk op je potten!
    Ben ook benieuwd naar je krans.

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ben zelf ook altijd aan het speuren naar takken:-)
    Je hebt het weer mooi gedaan, super! ben ook benieuwd naar je krans, want kransen....daar ben ik ook een fan van:-)

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel mooi gedaan! Staat goed bij de potten, natuurlijk bij stoere potten, super! Geniet ervan.

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja je moet er maar op komen, en het zien liggen natuurlijk :-)
    Dat heb je weer mooi gedaan.
    Groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooi, die stoere takken! Ben benieuwd wat voor een krans je er van gaat maken.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een stoere takken! Leuk als je die onderweg tegenkomt. Als ik iets moois langs de weg zie, probeer ik het ook altijd mee te nemen, mits het niet te gevaarlijk wordt om langs de weg te stoppen.

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Stoere takken en wat mooi op je pot....
    Een krans van beukentakken....lijkt me ook heel stoer.....
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige die mooie stoere takken, ik vind ze ook zo decoratief.
    Ben benieuwd naar je mooie krans die je van de overige taken gaat maken. Succes ermee!

    Fijne week weer
    Zonnig groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Haha ik zie je al lopen... Je hebt er toch een paar prachtige takken vandaan gehaald! Ben benieuwd naar je krans!

    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Goed gedaan...zulke mooie takken zo voor het oprapen..;-))
    Geniet er van !

    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hahaha, begrijp wat je bedoelt. Daar komt ze weer, hoe komt ze erbij? Hoor ik ook best vaak. Mooi gevonden hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooie takken! Weer eens iets anders dan de Magnolia takken.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtige takken! En een heel herkenbaar verhaal hi hi. Iedere keer dat ik met onze hond in het bos loop, kom ik ook met handen vol takken terug!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Fijn dat ze het niet gelijk op hebben geruimd en jij wat van die stoere takken mee naar huis kon nemen. Staat prachtig in je potten!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heel decoratief zulke takken die je zo maar langs de weg tegenkomt staan prachtig in je potten .geniet er van .
    Liefs Johanna (Elfies Home )

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi Marjonel,

    Bedankt voor je reactie op mijn blog...de luiken zijn inderdaad van MDF.
    Ik wilde ze toch verven, zonde om dan een duurdere hout soort te nemen.
    Succes ermee.

    Fijne Week,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Marjonel, allereerst bedankt voor je reactie op mijn blog, thuis bij Huis & Haard. Ik had zelf ook problemen met aanmelden als volger, maar kan nu door een goede tip me gelukkig wel aanmelden. Je hebt een mooie blog! Ik ga je volgen, groetjes Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mooie blog, je snel en goede avond felicitaties voor uw creaties in ontwerp http://coccinellecreative.blogspot.it/!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat mooi zo bij elkaar! En dat zomaar uit de natuur heerlijk toch! Ik zie dat je bij mij in de buurt woont, herkenbaar, hoor, en ik werk in Ommen dus ook wel bekend! Ooit heb ik een jaar in Nijverdal gewoond...Ik kom op je blog door dat je bij mij als volger staat! Leuk, soms loop ik wat achter met de blogs, maar regelmatig probeer ik weer even bij te lezen en te reageren! Fijne avond en ik houd je blog in de gaten! Groeten, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hè marjonel,
    Jij ook nog van harte gefeliciteerd!!! Hoe kan ik dat nou vergeten haha...
    Fijne avond.
    Lieve groet,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen