zondag 19 januari 2014

Oude bak

Eerste post van dit jaar want het kwam er maar niet van, druk druk je kent dat wel. Voorlopig een andere functie gekregen op het werk wegens een zeer ernstige ziekte van een collega, ik kon ook even niks bedenken wat ik wilde laten zien.

Deze oude bak van Hoffz heb ik jullie nog niet laten zien, die heb ik ondertussen al weer een paar maandjes in huis, meestal zit er niks in want ik vindt hem zo als hij is heel mooi. 
Gisteren bij een bloemenwinkel hyacinten gekocht en wat mos onder in de bak gelegd zodat de bolletjes wat hoger kwamen te liggen. Het zand heb ik er afgehaald en de meeste wortels afgeknipt. Zo vindt ik ze mooi, ze hoeven van mij niet te bloeien want ik kan niet zo goed tegen de geur van de bloemen ook heb ik er een beetje salim los tussen gedaan. 
Een beetje voorjaar in de winter die maar niet komen wil, om eerlijk te zijn hoeft het van mij ook niet zo, maar daar zal iedereen het niet mee eens zijn.















































































Alle nieuwe volgers van harte welkom, fijn dat jullie mijn blog leuk vinden.

Fijn week allemaal, maak er iets leuks van.
Liefs, Marjonel.





35 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige houten bak heb je saam. Ja ik vind ze de bloembollen zo ook het mooist. Ik heb hier ook bloembollen staan die al in bloei staan en het liefst gooi ik ze dan weg. Maar Jan vindt dat dan zonde dus nu zit ik ze gewoon weg te kijken hi hi. Morgen zijn ze aan de beurt hoor.
    Een fijne zondag, Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Marjonel, wat een prachtige bak heb je …Hoffz…leuk hou ik van …leren kennen via het blog want voor Belgie staat maar 1 verkooppunt van Hoffz op de site :-( maar gelukkig dichtbij…:-):-) ik kocht enkele weken geleden een soort gelijke "houten pot"op MP ook héél tevreden ermee,heb er al mijn dadeltakken ingelegd en het gewei bovenop!!! zie mijn post "heb hem ook" …
    Er staat trouwens een prachtige lampevoet bij je Hoffz bak….
    fijne zondag nog
    lieve groeten Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supermooi Marjonel!
    Ik vind je lamp ook erg gaaf!

    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een naar nieuws van je collega. Mooie bak van Hoffz zo met die bolletjes erin. Fijn weekend. Groetjes, Nancy.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie bak van Hoffz....ook ik kan niet tegen de geur van hyacinten, dus ik koop ze eigenlijk nooit.
    Wat een triest nieuws van je collega.
    Geniet van de Lente in je huis, de winter mag nu van mijn weg blijven.
    Fijne Zondag.

    Groetjes,
    Inge,dmy choice

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig gedaan,ga ook eens kijken voor iets van Hoffz,heb dat nog niet in huis.

    Liefs,

    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Staat prachtig!

    Ik denk wel dat we nog wat winter gaan krijgen hoor, al vinden we dit niet zo prettig.

    Hele fijne week en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Marjonel,
    Wat een prachtige bak, en wat staat dat mooi met de hyacinthen er in. Ik kan wel tegen de geur, ben er gek op. Mij kunnen ze niet lang genoeg bloeien, maar ik vind ze ook zo zonder bloemen heel erg mooi hoor...
    Sterkte met de extra drukte op je werk, door de zieke collega...
    Fijne rest van de zondag en alvast een heel mooie nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi, die oude stoere bak, extra mooi met het fijne salim op de bolletjes!
    Lieve groet,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een mooie stoere pot. Daar kan je erg leuk mee decoreren.
    alvast een fijne week, liefs Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hoort het inderdaad vaker dat mensen niet tegen de bloemengeur van de hyacinten kunnen. Raar :-)
    Leuk idee zo om de hyacinten in deze bak te doen. Heerlijk he, die bolletjes. Hier nog niks in huis, maar zal vast niet lang meer duren!

    Fijne zondag nog, liefs, Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een stoere bak Marjonel, het is zo mooi om te zien hoe die kleine bolletjes in die grote bak liggen, het voorjaar in huis, mooi hoor.
    Hier bloeit er al wat, maar daar genieten we juist van.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een stoere bak heb je en wat staat dat gezellig zo met die hyacinten, helemaal leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb helemaal het wowww gevoel....zo gaaf !!! die mag hier ook wel staan zo !!!..superrr......fijne avond lieverd...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige bak is dat zeg. Maar met die bolletjes erin vind ik t toch ook wel heel erg sfeervol. En je schemerlamp die ernaast staat vind ik ook prachtig!

    Fijn weekend nog.
    Groetjes,
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat vervelend voor je collega. De bak is erg mooi, zeker zo met die bolletjes er in. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie bak, zonder iets er in is het een plaatje maar gecombineerd met bollen vind ik het ook erg mooi. Ik wens je collega veel sterkte, jij ook, ook met de drukte die het met zich mee brengt.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo,
    Wat een prachtige bak.
    Veel plezier ermee.
    Groetjes, Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha estado un regalo el visitar tu bloc, te invito visitar el mio y si te gusta espero que te hagas seguidora.
    Elracodeldetall.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een geweldig mooie bak! Snap helemaal dat je m leeg ook vewoon mooi vind staan, ikhou dr ook van!
    Groeten Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel leuk en gezellig, ik kan er ook niet goed tegen, dan moeten ze naar buiten. Even wel lekker maar dan gaat het toch niet meer...
    En die winter heb ik eigenlijk wel ff nodig want ik moet de vriezer nog schoonmaken en dan zet ik alles altijd dagje buiten, kan ik lekker rustig aan doen want ik vind dat zo'n werk!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een mooi bak, Marjonel, en zo vind ik de bolletjes ook het mooist. En dan komen de bloemen er ook met een korte steel en beknopt uit.
    Ik had deze week een paar in huis waarvan de bloemen als een raket omhoog schoten. Dan krijg je een lange bloemsteel die dreigt om te vallen.
    Ik wens jou ook een mooie week en veel sterkte op je werk!

    Liefs,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi je bak en je hyacinten...
    Zo zijn ze idd op zijn mooist:)
    Bij mij staan ze volop in bloei en de geur is overweldigend..wel lekker als je boerenkool kookt..dan ruik je tenminste een lekker geurtje!
    Fijne week♥

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ook ik vind je bak prachtig. Hele leuke combi met die bolletjes. Ja, ik vind de bolletjes zó ook het leukst. Toch laat ik ze wel bloeien (wel altijd witte) als ze maar kort blijven.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Leuk idee om 'm te vullen met hyacinten, staat erg mooi dat verweerde hout samen met het frisse groen!

    Fijne middag
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zo, die is wel gaaf zegh! Hoop ooit zoiets bij de kringloop te scoren ;-) Moet ook zeggen dat die lampenvoet me ook erg aanspreetk! Had je die al eens laten zien??



    Liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Supergave bak Marjonel, zo met die voorjaarsbolletjes erin!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. oh die is leuk zeg! mooi zo, daar kin je op heel veel manieren plezier van hebben,
    sterkte met de drukte

    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een gave bak zeg en nooit geweten dat je die bolletjes er zo in kon leggen en dat ze het dan toch doen.......
    Vind ze zo mooier.......ik kan ook niet tegen de geur dus zodra ze uitkomen verdwijnen ze hier altijd al naar buiten...
    Fijne avond Marjonel...
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een stoer exemplaar, gevuld of leeg is beide mooi :-)

    Fijne week.

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  31. SUPER MOOIE BAK EN MET DAT MOOIE GROEN VAN DE HYACINTEN EN HET MOS PRACHTIG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een prachtige pot, een mooie combi met het groen!

    Fijne avond. X

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wow wat een prachtige bak Marjonel!
    en bloembollen die niet bloeien vind ik ook het mooist ;-)
    Een heel fijn weekend! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen