woensdag 4 december 2013

Kerstmarkt

Zaterdag 7 december sta ik samen met mijn dochter en vriendin  op de kerstmarkt in Den Ham (ov).Wij hebben onze kasten, kelder en schuur weer eens opgeruimd, en willen proberen al die overtollige mooie spullen waar wij geen plek meer voor hebben te verkopen. Oude potten, geweien, manden, grote broodplanken en nog veel meer, ook hebben wij een aantal stoere kransen gemaakt, en andere groendecoraties.

Meer dan 200 Hammenaren spelen in schitterende kostuums taferelen uit het verleden van het platteland.

Het thema is dit jaar uit het jaar 1813 : De Fransen en de kozakken in Nederland. Het einde van de Napoleontische tijd is nabij. U kunt getuige zijn van de Fransen die niet weten wat hen overkomt. De kozakken een ruig volk, dat vechtlustig is, van eten houdt, maar ook mooie liederen zingen.

Ook is er een wintermarkt die bekend staat als de mooiste en sfeer volste kerstmarkt van de regio.
Het schouwspel begint om 12.00 uur en eindigt om 20.00.








































Misschien zie ik je daar.

Groetjes, Marjonel

26 opmerkingen:

  1. Het is hier te ver vandaan, maar ik ben er zeker van dat het heel gezellig wordt. Ik wens jullie veel succes met de verkoop!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor mij ook iets te ver... Maar jouw stijl kennende heb je vast veel moois bij je...;-))
    Lieve groet!
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alvast heel veel plezier en succes gewenst. Mocht ik genoeg tijd hebben, dan kom ik zeker nog even een kijkje nemen.

    Fijne avond. X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt me erg leuk, maar voor mij ook iets te ver:-(
    Veel succes!

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helaas niet om de hoek, maar dat wordt vast een heel sfeervol gezellig dagje. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klinkt heel gezellig , jammer dat het niet in mijn buurt is. Ik wens je een goede
    verkoop toe en veel plezier op de markt.

    hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammer...iets te ver weg...zo te lezen neem je hele mooie spulletjes mee.
    Wat maak jij toch mooie kransen.
    Succes met de verkoop, en een fijne Sinterklaasavond.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja heerlijk een kerstmarkt, maar helaas ik kan niet. Ik wens je heel veel plezier en succes met de verkoop hoor.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb even gekeken op de site, ziet er erg leuk uit! Wat ik dan wel weer jammer vind is de entreeprijs.. met z'n 2 ben je al een tientje kwijt alleen om de markt op te gaan ;-(
    Dat weerhoudt me dan toch, we moeten er ook al een eindje voor rijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie krans ligt daar!
    Leuk om er samen met je dochter heen te gaan. En je neemt ook leuke spullen mee!
    Het is voor mij te ver weg!
    Maar ik wens jullie een hele fijne dag!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Marjonel,
    Wat zal dat een gezellige boel zijn! Ik wens je heel erg veel plezier daar...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Helaas voor mij ook niet om de hoek.
    Ik wens je veel succes en plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Altijd zo gezellig zo'n markt. Wij hadden hier vorige week Urk in Wintersferen, dan is het hele oude dorp weer zo'n 100 jaar terug in de tijd. Het weer werkte niet echt mee (wij hadden toen net onze kerstfair), maar toch was het een succes. Hoop dat jullie ook wat spul verkopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat gaat vast heel leuk worden! Veel plezier!

    Liefs, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jammer genoeg te ver van mijn woonplaats, want het lijkt me wel een heel leuke markt.
    Heel veel succes met de verkoop!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Vanuit Brabant zal het 'm niet worden, helaas.
    Ik wens je wel heel veel plezier en succes met je verkoop.

    Groetjes,
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat jammer dat het te ver weg is! Ziet er wel erg leuk uit. Veel succes met de verkoop en natuurlijk veel plezier. Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat ontzettend leuk en die krans is WAUW !
    Ik wens jullie een hele goede verkoop en een hele fijne dag toe.....
    Fijn weekend Marjonel....
    Liefs, Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nou ik heb je kraampje gevonden hoor, leuke spullen bij je. Ik heb bij jou nog het schattige witte sfeerlichtje gekocht, ben ik blij mee. Was leuk om naar toe te gaan trouwens. Groetjes Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Fijn dat je er blij mee bent, leuk je te mogen ontmoeten Linda.

    Groetjes, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jammer, ik heb het gemist, hopelijk was het een geslaagde dag!

    liefs, Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Voor mij een beetje te ver;). Hoop dat je een geslaagde dag hebt gehad, het is toch fijn als je niet alles weer mee terug hoeft te nemen. Ruimt lekker op en je hebt weer veel mensen blij gemaakt. Ooh en je krans, die is echt prachtig!! Helemaal mijn smaak... wauw..

    Ik wens je een hele fijne week toe!

    Groetjes,
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ja Marjonel ik heb de Hoffz stoelen gekocht bij S&S
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk de kerstmarkt, jammer dat het niet in de buurt ligt. Veel plezier alvast en suc 6 met de verkoop. Opgeruimd staat netjes zo voor de feestdagen. Ik weet ook niet hoeveel spullen ik bij ons in de kelder heb staan... :)
    -X- Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh dat klinkt als heel erg gezellig Marjonel.
    Dat was voor ons prima te doen maar zoals je weet ben ik "uit de running".
    Ik hoop dat jullie hebben genoten én ook nog eens leuk hebben verkocht ;-)
    Gezellig samen met je dochter en vriendin.
    En die krans is echt hartstikke leuk! Weet zeker dat je zonder naar huis bent gegaan.
    Een heel fijn weekend! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen