zondag 15 december 2013

Kerst huis

De mannen thuis hebben  gewonnen, er staat weer een kerstboom in huis dit keer niet zo`n hele grote maar wel met sobere kerstdecoratie als transparante ballen, rendiertjes van grijs leer en houtenballen die ik vorig jaar gekocht heb bij Hennie van Room Seventeen, die ballen hebben het hele jaar buiten gelegen en zijn door weer en windt mooi verweerd. stiekem vindt ik de boom nu wel leuk maar dat ga ik natuurlijk niet zeggen ;-)


























Boven de houten klepbank die in de keuken staat, hangt een festoen aan een gewei, gemaakt van dennengroen donkere bijna zwarte besjes en een beetje salim. Als het kaarsje brandt staat dat wel heel sfeervol.
























Voor aan de voordeur heb ik er ook een gemaakt ook met dennengroen besjes takjes met blad en salim      




Voor het huis in de gietijzeren vazen liggen bolletjes mos met stronken en daartussen branden lichtjes, en er hangt een grote ster. Dat was het ook wel wat kerstversiering betreft niet te veel daar hou ik niet van. Wel staan er overal in huis stoere kandelaars en dik glas met waxine lichtjes gezellig te branden.

Maak er een leuke week van.

Groetjes Marjonel.


























44 opmerkingen:

  1. Voor kinderen hoort een boom er gewoon bij, dat merk ik hier aan onze meiden ook. De jongste is 15 maar een kerst zonder boom gaat er bij haar echt niet in. Gelukkig maar dat jij het stilletjes toch wel leuk vindt!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, de houten ballen in de boom.

    Je hebt alles sober, maar erg mooi gedecoreerd.

    Fijne zondag en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er mooi uit! En een kerstboom in huis geeft toch wel extra sfeer. Ook al doen andere sobere decoraties ook al veel!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De boom is er voor je mannen, de versiering hangt er voor jou ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je sfeer is mooi Marjonel, ingetogen en toch feestelijk, ik hou er wel van!!

    Fijne zondag nog en lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi sober en toch heel sfeervol, dat groen is ook zo mooi aan de deur. Je mannen en jij hebben een goede middenweg gevonden voor de boom. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk de boom het hoort er gewoon bij ! Je bosje groen aan de voordeur is ook héé mooi gemaakt !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi hoor, de toefjes hangen hier ook door heel het huis.
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg mooi allemaal!!
    Gaaf dat groen aan het gewei...wist niet dat je dat een festoen noemt...;-)
    Fijne week!
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie boom en inderdaad kinderen willen dat hè een boom met kerst ...de houten ballen zijn echt mooi zo hoor... jij ook weer gelukkig !
    Geniet er van !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk allemaal....heerlijk sfeertje....liefs van mij....x!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi,
    Dat ziet er gezellig uit.
    Ik ben ook erg sober met kerst.
    Heb nu alleen twee vaasjes met hulst staan.
    Dat is alles.
    Fijne tijd gewenst,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Marjonel,
    Heerlijk sober en toch feestelijk ingericht. Prachtig gedaan.
    O, wat vind ik die grote rieten ster die je buiten hebt leuk!!!
    Ik wens je een heerlijke avond en een heel mooie nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig gedecoreerd. Ik vind je vazen met mos en lichtjes erg leuk. Zo'n subtiel kerstsfeertje vind ik mooi.
    Fijne feestdagen,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Echt kerst, maar toch heel stoer en gezellig! Ziet er goed uit!!
    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind het ook heel erg mooi. Prachtige houten ballen zeg!
    Maar ook buiten is het heel erg sfeervol.

    Groetjes,
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je vazen met mos en lichtjes zijn leuk, Marjonel!
    Soms vind ik de buitenversiering mooier als binnen, maar dat is persoonlijk.
    Je kerstboom is mooi en sober, toch maar lekker van genieten.
    En van kaarsen geniet ik ook vaak het meest!
    Geniet van deze tijd!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een heerlijk gezellig en stoer sfeertje bij je!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat sfeervol Marjonel!...enne de boom lijkt de mijne wel...hihi....leuk om te zien!

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Beautiful! You brought back many souvenirs (childhood).
    Thank you for sharing and sending Christmas and New Year wishes from the Pacific NW coast,

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je boom is mooi...mooie sobere decoratie.
    Ik vind je festoen heel sfeervol...zo simpel...mooi hoor.
    En het tafeltje wat je buiten hebt staan...vind ik altijd al mooi als ik het voorbij zie komen in een post...ook dit heb je mooi gedecoreerd.
    Fijne Week.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het zou mijn boom kunnen zijn, ook simpel met hout en glazen ballen.
    Fijne week
    Liefs lia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi sfeertje hoor! Niet te veel poespas, en ach, die boom is dan toch weer anders als de meeste mensen ;-) heel leuk!

    Liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtige stoere simpele boom!
    En de rest is ook simpel maar zo mooi!!!
    Geniet altijd van jouw posten......
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Je boom is erg mooi zo. Geweldig die houten ballen. Lekker stoer. Die toefjes in huis zijn ook zo leuk en ideaal om mee te decoreren!

    Fijne week!

    Liefs, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  26. leuk geworden marjonel
    en euu niets tegen de heren zeggen

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ja stiekem hoort er toch wel een boom bij hoor, vooral wanneer het zo'n mooie is als die van jou!
    Maar vooral geniet ik van het plaatje buiten, geweldig!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. wat gezellig bij jou…. je boom is héél mooi, maar ook de sfeerplaatjes
    van buiten vind ik super gezellig wat staan die vazen mooi!!
    fijne week
    lieve groeten kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Gezellig hoor! Al die lichtjes in huis maken de sfeer natuurlijk!

    MarjolijnX

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooi Gedaan allemaal, heel gaaf die stoere houten ballen en fragiele glazen ballen!
    Fijne week ook,

    Groeten Judith.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat ziet alles er sfeervol en gezellig uit! Die houten ballen in de kerstboom vind ik helemaal geweldig. Fijne week nog

    Liefs, Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mooie kerstsfeer zo, hou ik wel van!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dat ziet er gezellig uit. Leuk sfeertje!! Gr. Jac..........

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik vind dat jouw kersthuis heel ingetogen en sereen is... helemaal mijn ding! Als het dan toch moet, dan maar stijlvol en rustig;-)

    Ik heb dit jaar zelfs rood in m'n boom, dus het kan nog veeeeeel erger hihi... We hebben nu maar 1 boom en dus is dit 'de boom van iedereen' volgens onze zesjarige en moest er dus KLEUR in... tja, heeft eigenlijk ook wel weer wat, die invloeden van de kinderen!

    Liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mooi sfeertje , ik wens jullie hele fijne dagen !!!!
    Liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hele mooie kerstsfeer en prachtig vind ik de houten ballen!
    Die ga ik ook eens ergens zoeken ...

    Geniet van je heerlijke huis, alvast fijne feestdagen gewenst.
    Hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat stoer, sober en ontzettend sfeervol.
    Hahahah .... stel je voor dat je hardop vermeld dat je happy bent met die kerstboom ;-)
    Wens je een hele mooie en sfeervolle kerst en voor 2014 alle goeds.
    Lekker genieten saampies! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Prachtige sfeer, en een boom staat wel gezellig toch!!Hihi.
    Ik wens je heel fijne dagen en al het goede voor 2014.
    Bedankt voor je lieve reacties .
    Lieve groet nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Prachtige kerstversiering, heel sfeervol! Die houten ballen vind ik super!!
    Dank je voor je lieve reacties op mijn blog!

    Ik wens je hele fijne kerstdagen en alle goeds voor het nieuwe jaar!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Prachtige jouw kerst sfeer. Niet té druk, zo vind ik het ook het mooist.
    Mooi ook de gietijzeren vazen gevuld met mos, wat zal dat 's avonds een mooi sfeertje geven!

    Ik wens jou, Marjonel samen met je gezin hele fijne en liefdevolle dagen toe en alle goeds voor het nieuwe jaar.

    Liefs,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen

  41. Amei conhecer o seu blog,achei maravilhoso.Visite-me:http://algodaotaodoce.blogspot.com.br/
    Siga-me e pegue o meu selinho!!!

    Obrigada.

    Beijos Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ik wens jou en de jouwe een goed 2014, vol gezondheid en gezelligheid, inspiratie en creaties, maar vooral Liefde en Licht!

    Liefs, Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  43. ai das gaaf! vooral dat buiten! sfeervol hoor.leuk dat gewei zo!
    hoop dat je fijne dagen hebt gehad
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen