zaterdag 19 oktober 2013

Sobere krans

Een aantal weken geleden hebben wij de lei appelboom verwijderd uit de tuin.
De boompjes stonden er al een jaar of zes in maar er kwam maar geen appel aan, ze zaten alleen maar vol luis en rupsjes die het blad op aten. Dus dan kun je maar één ding doen, uit de tuin halen en er een mooie krans van maken. Om een strokrans heb ik mos gedaan en de lange appeltakken losjes vast gezet met krammetjes.
Ik vindt de krans heel mooi geworden en past mooi in de sobere stoere stijl bij ons in huis.
































Ik heb dan ook alles bewaard en gooi dus niks weg, voor de één is het hout voor de kachel maar voor mij waardevol decoratie materiaal, de wortels die kan ik mooi in een schaal doen met een Amaryllis bol en wat mos. En de knottige stammen staan tegen de achterkant van de garage.



Verder wil ik iedereen bedanken voor het volgen van mijn blog, het is heel leuk om alle reacties elke keer te lezen. Voor wie herfstvakantie heeft geniet er van dat ga ik ook doen.

Groetjes, Marjonel

32 opmerkingen:

  1. Heel leuk, zo creatief met dingen uit eigen tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De krans is inderdaad erg mooi geworden, zo heb je toch nog een beetje plezier van de appelboom. Gezien de materialen blijft de krans ook lang goed.

    Fijn weekend en een lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw super mooi...
    Hier gooien we ook bijna niks weg..je weet maar nooit ;)
    Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stoere krans is het geworden en dat stuk wortel staat idd erg leuk met een amaryllisbol....hier helaas geen vakantie maar geniet er van en hopelijk redelijk weer
    Lieve groetjes, Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind je krans echt super!.... je hebt me op een idee gebracht:-) Ik heb ook nog wat takken liggen en om ze zo te verwerken is erg mooi.
    Fijne vakantie hoor!

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is een mooie krans geworden, je brengt me wel op een idee...wij zijn ook bomen aan het snoeien...ik heb ook perenhout...ik ga eens kijken of het mij ook gaat lukken.
    Je krans is echt een plaatje....

    Fijn Weekend,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hoor ,leuk om zo iets zelf te maken !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt heel mooi en sober...hou ik van...liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je krans is hartstikke mooi geworden, zo sober!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jammer dat de boompjes het niet deden. Je krans is echt heel erg mooi geworden. Fijne vakantie, Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie krans is het geworden. Toen ik de foto zag, dacht ik dat je hem bij een woonwinkel die Hoffz verkoopt, had gekocht :)
    Hier is het met onze leipeer hetzelfde verhaal. Vorig jaar nog een paar peertjes, ondanks luis, maar dit jaar niets. Bij ons gaat hij er ook uit.
    Jij hebt alvast een mooi aandenken aan de boom.
    Liefs,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige krans geworden, daar kunnen die dure kransen niet aan tippen hoor, hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je krans is prachtig geworden! Wat een leuk idee met het mos eronder.
    Fijn weekend, Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gaaf geworden zeg! knap gemaakt hoor.
    Geniet van je vakantie, voor ons zit het er na het weekend weer op.

    Groeten Judith.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat mooi dat je alles hergebruikt, daar ben ik een liefhebber van.
    Je krans vind ik geweldig stoer en door zijn eenvoud is hij nog mooier!!
    Geniet ook lekker van de vakantie.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ooh die is móói Marjonel!
    Wat een mooi combinatie het mos met de appeltakken.
    En ook die wortels straks in een schaal met een amaryllis bol.
    Een heel fijn weekend! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie krans is het geworden, helemaal van natuurlijke materialen!
    Ook leuk dat je de wortels gaat gebruiken als grond voor de bolgewassen.
    Je kunt zoveel leuke dingen maken op dit moment. Het is echt genieten!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  18. gaaf gedaan zeg!
    wel jammer van je boompjes(dat ze het niet deden...)

    groet, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Marjonel,
    Wat een prachtige krans! Ik hou wel van zulke sobere kransen met weinig verschillende materialen. Het staat echt heel erg mooi. En de wortels zullen in een grote schaal, met een amarylisbol ook geweldig mooi staan. Het is wel heel jammer natuurlijk dat je appelboompjes het niet deden hoor.. Daar had je ze natuurlijk niet voor geplant...
    Ik wens je een heerlijke zondag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Marjonel,
    Prachtige krans is dat geworden ... super ...
    fijne zondag
    lieve groeten kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Och wat een mooie krans heb je gemaakt. Ik heb er zelf één gewonnen bij Seizoen en Stijl en die ziet er bijna hetzelfde uit. Knap van je hoor.
    Fijne zondag. Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jij had vorig jaar ook zo'n krans gewonnen, en nu heb je er zelf een gemaakt. En dat heb je heel mooi gedaan hoor. Helaas heb ik geen tuin waar dit soort dingen groeien en gesnoeid moeten worden. En die wortels, is een leuk idee zeg...

    Fijne Zondag
    Lieve groet lia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Knap gedaan hoor en wat een mooi resultaat. Lijkt net of de krans uit de winkel komt. Ik heb gisteren ook met krammetjes gewerkt en heb er nog pijn aan m'n duimen van haha.

    Fijne zondag.

    Liefs, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Jammer dat je appelboompjes niet goed gingen, maar op deze manier heb je ze toch mooi hergebruikt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hier hou ik ook van ... lekker stoer en eenvoudig wat kleuren betreft...
    Fijne zondag verder !
    Hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel mooi en heel stoer! En het oude gezegde gaat ook op: wie wat bewaart die heeft wat, benieuwd naar je volgende creaties!

    vriendelijke groet, Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een mooie krans heb je van de takken van de appelbomen gemaakt. Mooi en sober, alleen mos en takken.

    Fijne week, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een goed idee Moet mijn appelboompje nog snoeien, maar weet nu wat ik met de takken ga doen..!

    Lieve groet!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat is je krans mooi geworden en wat leuk dat je mijn blog nu volgt. Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. prachtige krans super gemaakt hoor ....fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi Marjonel

    Even een vraagje over je prachtige krans....hoe heb jij die takjes vastgezet?
    Met krammen of met een lijmpistool?

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Prachtige krans heb je gemaakt Marjonel! Mooi in alle eenvoud, sober en stoer! Hier hou ik van!!
    Fijne dag verder,
    lieve groet, Annelies

    BeantwoordenVerwijderen