zondag 29 september 2013

Lamsvacht en kaarsenkandelaars



Het heeft even geduurd maar hier zijn dan de beloofde foto`s van het lamsvacht die ik gekocht heb op de brokantemarkt in Orvelte en de Hoffz kandelaars  bij de Wilgengaarde in Ruinen.
Volgens de verkoopster is het  lamsvacht afkomstig uit Cambridge, ik was daar eigenlijk al een poosje naar op zoek en liep er op de brokantemarkt mooi tegen aan.
Op marktplaats staan er genoeg  maar dan moet je er op gokken dat de kleur je wel aanstaat en ik had ook geen zin op stad en land af te rijden voor een vacht. Deze vindt ik heel mooi, donkerbruin met grijs tinten, in het echt is hij wel wat donkerder van kleur maar met het tegen licht vanuit de ramen is het best moeilijk om foto`s te maken.
De twee kandelaars staan op de oude slachtbank (tafel), zoals je ziet ik had zelf nog een mooi glas waar ik ook een kaars in heb gezet. Twee kandelaars vond ik een beetje nietig staan op de lange tafel en het glas maakt het geheel af en gezellig, voor nu in de herfst en komende winter.

Vanmiddag na het eten gaan we een flinke wandeling maken met onze hond Theun en genieten we heerlijk van het zonnetje, fijne dag allemaal.

Groetjes, Marjonel









35 opmerkingen:

  1. Zo'n vacht past zo mooi bij de komende maanden, wat zal het heerlijk zijn om er tegen aan te zitten...lekker warm. De kandelaars staan ook heel sfeervol, de combinatie met glas vind ik bijzonder geslaagd.

    Een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marjonel,
    Wat een prachtige vacht heb je gevonden. Je bent een bofferd hoor, dat je hier zo tegenaan liep. De kandelaars op je tafel staan ook prachtig, zeker samen met de mooie kaars in het glas.
    Geniet van een heerlijke wandeling in de zon...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. fin blogg.
    Ha en fortsatt fin söndag.
    Kram
    Hanna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie vacht heb je gekocht. Super dat je er zo tegenaan liep op de brocantefair in
    Orvelte. Lijkt me heerlijk warm in de winter! Je kandelaars zijn ook mooi. Ik zag gisteren bij de A.ction ook hele leuke kleine glazen windlichtjes (van dik glas)
    Fijne zondag. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een superaankopen heb je weer gedaan! Ben helemaal verliefd op je vacht..

    Lekker uitwaaien vandaag,
    Groetjes Petea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi de vacht ,mooi van kleur ook !
    De kandelaars staan echt mooi zo met glas leuke combinatie!
    Fijn wandeling !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie vacht Marjonel!
    en je kandelaars en glas zetten de puntjes op de i
    Voor jou kan de herfst en winter wel komen ;-)
    Een hele fijne wandeling. Het is heerlijk buiten ...
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk Marjonel dat je hier zo tegenaan liep.. wat een mooie zachte vacht... blijf jij lekker warm in de winter!! Goed boek er bij... kopje thee met honing (of een rood wijntje;)... Ik droom al wel ;) Je hebt het echt gezellig! Maar wel heel rustig... helemaal 'Marjonel'. En mooie Header heb je!!

    Groetjes,
    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat een mooie vacht!!
    Prachtige kleuren. Geniet van jullie wandeling en straks van het thuiskomen, vooral als de kaarsjes weer aan gaan, lekker sfeertje zo bij jou. Fijne zondag!
    Lieve groet,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je combinatie van hout en glas vind ik erg mooi....soms vraagt een decoratie om glas....heel mooi.
    Zo'n vachtje vind ik ook heel mooi, zeker in de komende seizoenen.

    Fijne Zondag,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die vacht zal heerlijk aanvoelen. En die kandelaars zijn altijd top....
    Fijne wandeling, wij zijn net terug van het bos.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie vacht zeg, die zal wel heerlijk zacht aanvoelen. Kaarsjes aan een glaasje erbij. Kom maar op met de herfst.

    Gezellige zondag, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ziet er prachtig uit mooie sfeerfoto's van een heerlijke sfeer .... wens je een fijne week toe lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zal dit behaaglijk aanvoelen, zeker als de avonden toch wat kouder worden,
    is het heerlijk om in deze sfeer te genieten.

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Och je vacht vind ik helemaal top. Wat een heerlijke sfeer zo.
    Nog een fijne zondag Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooe sfeermakers die kandelaars en die vacht lijkt me zalig! ik denk onze katten ook! pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Helemaal mijn kleuren, jammer dat dat hier niet kan met Guus. Die denkt nu al dat alle dekens en plaids van hem zijn en sleept ze richting zijn mand die vol ligt met zijn eigen dekens, laat staan zo'n vachtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie aanwinsten heb je meegenomen, Marjonel!
    Ik vind de kandelaren ook heel mooi!
    En zo komen we langzaam de herfst in. Het was het weekend nog wel genieten. Heerlijk buiten bezig geweest, zitten lezen en gewandeld!
    Ik wens je een mooie nieuwe week.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een ontzettend warme foto's! Ziet er super uit en de vacht zal ook vast super aanvoelen,

    Geniet ervan, dan genieten wij van de plaatjes :)

    vriendelijke groet, Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie nieuwe aanwinsten!
    Ik wil ook nog een vachtje voor bij onze kachel, lekker stoer!!

    Fijne week
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie sfeer!!
    Wat hebben we toch een heerlijk weekend gehad he?

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Sfeervol geheel zo! Vind je kandelaren erg mooi.
    Fijne week!

    Groetjes, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooie foto's,lekker sfeervol..
    Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik heb een grijze schapenvacht, maar ik ben er allergisch voor. Dus lekker er tegenaan kruipen is er bij mij niet bij. Volgens mij hebben we dezelfde stoelen. Leuk!
    Ik vind het erg sfeervol bij je. Echt gezellig.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zo'n vacht vind ik altijd zo lekker puur natuur! Maar ik heb huisgenoten die allergisch zijn voor wol.. dus zoals ik bij Janny (hierboven) al lees..dat is waarschijnlijk geen goeie combi!
    Hij ligt daar prachtig op je stoel!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. mooi sfeervol geheel!!! ik ben zelf nog op zoek naar zo'n landelijke stoel maar vind ze vaak zo duur....dus blijf rustig doorzoeken haha.
    groetjes linda

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat staat deze vacht mooi in je stoel (die ik ook prachtig vind!). En met die kaarsen erbij is de herfstsfeer compleet! Gezellig!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh wat een heerlijk vacht zeg.......Staat erg sfeervol zo op je stoel....
    Je kandelaars zijn ook prachtig zo....wat staat dat gezellig....
    Zondag was heerlijk weer om te lopen....ik ben met mijn man naar de hei geweest....
    Fijne dag!

    Lieve groetjes,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  29. zo mooi warm sfeertje, wauwie!
    daar kun je helemaal van genieten, zeg.
    mooie foto,s!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtig bij je zeg!
    Heel mooi dat vachtje.
    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat heb je een heerlijke vacht gekocht!
    Supermooi!
    De oude slachtbak vind ik ook prachtig, fijne sfeer zo!

    Lieve groet,

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Marjonel,
    ben op zoek naar zo'n leuk antracieten zeteltje. waar heb jij dit gekocht ?
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mooie sfeervolle foto's,
    Groetjes, RW & SK

    BeantwoordenVerwijderen