woensdag 21 augustus 2013

Einde vakantie

Het zit er voor mij bijna op, aanstaande maandag weer aan de bak en het werd weer eens tijd voor een nieuwe post, door de vakantie en familie omstandigheden heb ik er niet veel aangedaan, ik heb wel zoveel mogelijk jullie posten bijgehouden.

Wij zijn dit jaar niet met vakantie geweest, we hadden de nodige verfklussen aan de buiten kant van het huis, maar wel leuke uitjes naar onder andere brocante markten gemaakt en s'avonds heel wat uurtjes heerlijk in de tuin gezeten met een rose, en als het wat frisser begon te worden gingen wij richting de veranda.
We hebben een bezoek gebracht aan het oorlogsmuseum in Overloon, dat was een wens van onze jongste zoon, ook mijn vader is mee geweest, vooral de mannen hebben hier van genoten.. ik kan je zeggen dat het heel indrukwekkend is.


 
Wij mogen ook graag fietsen, leuke dorpjes door, de boer op en natuurlijk ergens op een terras genieten van een heerlijke sorbet of cappuccino met appeltaart en een toef slagroom. 
Op 1 van de fiets tripje langs het rand van het bos kwamen wij deze paddenstoelzwam tegen, prachtig zo`n grote hadden wij nog niet gezien deze had een doorsnee van 80 cm.


Ook zijn we nog bij het paleis het Loo geweest, daar moet je toch ook een keer geweest zijn, veel gezien binnen en buiten. Maar ik wil jullie de eerst 2 foto`s niet onthouden ik vind ze het toppunt van kits, al die marmeren beelden en fonteinen zeggen mij niks. 
De Oranjerie met strakke beukenhagen en de paardenstallen met bijbehorende koetsenpark vonden wij het mooist .


















Groetjes, Marjonel.

34 opmerkingen:

  1. Gezellig dat je er weer bent, Marjonel en fijn te lezen dat je van de vakantie genoten hebt. Dat kan inderdaad ook heel goed thuis, gelukkig werkte het weer ook heel goed mee.

    Ik heb het Loo anderhalf jaar geleden bezocht tijdens de fair Spirit of Winter, ik vond de tuinen toen ook al zo mooi.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je er weer bent, mooie banner ook boven aan je blog.
    Ik ben nog nooit in het Loo geweest, ik zou dan voor de tuinen gaan, want dat ziet er goed uit zeg.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Marjonel,

    Fijn om te horen dat je een goede vakantie hebt gehad.
    Het oorlogsmuseum ken ik niet, wij houden van musea bezoeken, hebben daarom ook een jaarkaart, de kinderen vinden dat ook altijd leuk.
    Ik heb geen idee waar Overloon ligt, ik zal eens kijken.
    Wat een joekel van een oesterzwam, daar stop je wel even voor he ;-)
    Wat een prachtige tuin zeg bij Paleis Het Loo, ook daar ben ik nog nooit geweest.
    Er is zoveel moois te zien in ons landje he, op vakantie gaan is fijn, maar mooie plekjes bezoeken in eigen land, daar geniet ik ook altijd enorm van hoor!!

    Geniet nog even lekker deze week van de mooie dagen en vast succes he maandag!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk weer van je te horen! Prachtig die tuinen van het kasteel. En die oesterzwam, wat een grote en dan is het nog niet eens herfst.
    Wij zijn ook niet op vakantie geweest, maar met het weer dat we in NL hadden was dat ook niet erg. Helaas voor mij deze zomer geen rosé... Volgend jaar weer.
    Ik kijk weer uit naar je volgende post! Leuk voor mij omdat ik in jou omgeving ben opgegroeid dus bij vele dingen/plaatsen heb ik een beeld.
    Lieve groet,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Marjonel,
    Fijn dat jullie, ondanks de drukke klussen en familieomstandigheden, toch tijd hebben gemaakt om er zo nu en dan op uit te trekken. Jullie hebben prachtige dingen gezien. Paleis het Loo heb ik ook een keer bezocht en ik vond het ook zo mooi.
    Ik wens je nog een paar heerlijke rustige dagen voor je weer aan het werk moet...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je er weer bent!
    Vakantie in eigen land kan heeel erg leuk zijn, zeker met het weer wat we tot nu toe gehad hebben!!

    Fijne dag
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gezellig om weer een post van je te lezen! Fijn dat jullie een geslaagde vakantie hebben gehad, jullie hebben dan ook leuke uitstapjes gemaakt. Nog leuke vondsten gedaan op de diverse brocante markten?

    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dat je weer terug bent! Zo te zien heb je leuke dagjes uit gehad. Vakantie is altijd veel te kort! Paleis het Loo staat ook nog op mijn verlanglijstje! Mijn vakantie moet nog komen, dus wie weet!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezellig dat je er weer bent Marjonel!
    Hoop dat je lekker bent uitgerust. Die tuinen bij het Loo zien er prachtig uit...spreken mij ook meer aan dan glimmende beelden enz...!
    Mooie header heb je gemaakt!

    Lieve groet

    Dineke




    BeantwoordenVerwijderen
  10. die tuinen zien er idd prachtig uit, maar jullie tuin ook!
    jammer dat de vakantie er weer op zit maar ach, hebben we weer iets om naar uit te kijken ;-)

    Liefs, Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk dat je er ook weer bent.
    Dat glamoureuze gedoe vind ik ook helemaal niets hoor.
    Je hebt een mooie nieuwe header gemaakt. Viel meteen op.

    Fijne dag
    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Marjonel, fijn dat je er weer bent!
    En wat een prachtige header heb je gemaakt!
    Vakantie in Nederland is ook mooi en het was gelukkig mooi weer.
    Je kunt zoveel mooie dingen zien op het Loo en de tuinen zijn op zijn Frans geinspireerd, ik vind het wel mooi!
    Ik wens je weer veel zin en inspiratie voor je werk!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha Marjonel,
    Leuk weer een berichtje van je, en wat is je banner super zeg!
    Groetjes, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zijn er toch veel mooie plekjes in Nederland, heerlijk
    om die te ontdekken.
    Je header is heel erg mooi, past helemaal bij de natuur.

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk daar ben je weer! Nederland had dit jaar geweldig vakantieweer dus extra leuk om weer een stukje Nederland te ontdekken want er is zoveel te zien en te doen. Paleis het Loo toch ook maar eens op mijn lijstje zetten en dan loop ik gewoon met een boog om die kitscherige fontein :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Toch een leuke gezellige vakantie gehad.
    Is toch lekker genieten zo.


    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk die vakantie uitstapjes.
    Mooie leeslamp in je vorige post!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ook heerlijk, thuis lekker vakantie vieren. Niks moeten, alles mogen!
    Leuke uitstapjes zo te zien.. :-)

    Fijne avond verder!

    Groetjes, Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gezellig toch, ook van huis uit kan je alle kanten op en als het dan ook nog zo lekker weer is! Je hebt leuke uitstapjes gemaakt. Mooie header trouwens!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Met het weer wat we hebben gehad is het heerlijk vertoeven in Nederland en dan is zo'n uitstapje naar paleis het Loo helemaal leuk natuurlijk. Wat een prachtige tuinen daar zeg. Ben er nog nooit geweest maar het lijkt me best leuk daar eens naartoe te gaan.

    Groetjes, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Paleis het Loo ,is erg mooi ,een bezoekje waard
    Ziet er toch heerlijk uit zo n vakantie ?
    Ik denk dat bijna iedereen wel mooi weer heeft gehad dit jaar
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  22. hoi
    zo te lezen toch leuke dag trips gemaakt
    groetje

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig de foto's van Paleis het loo. Ja we boffen hé, wat een zomer. Maakt het koude voorjaar helemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat leuk dat je misschien 7 september een bezoekje aan de fair komt brengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige foto,s. Dat is een mooie vakantie geweest.

    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Hoi heerlijk om weer terug te zijn in blogland en te zien hoe iedereen op zijn eigen manier zijn vakantie heeft door gebracht thuis of van huis het brengt allemaal weer mooie plaatjes met zich mee .... jammer genoeg komt aan alles een eind en begint het normale leven weer ...wens je een fijne week en tot de volgende keer ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Hoi heerlijk om weer terug te zijn in blogland en te zien hoe iedereen op zijn eigen manier zijn vakantie heeft door gebracht thuis of van huis het brengt allemaal weer mooie plaatjes met zich mee .... jammer genoeg komt aan alles een eind en begint het normale leven weer ...wens je een fijne week en tot de volgende keer ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Hoi heerlijk om weer terug te zijn in blogland en te zien hoe iedereen op zijn eigen manier zijn vakantie heeft door gebracht thuis of van huis het brengt allemaal weer mooie plaatjes met zich mee .... jammer genoeg komt aan alles een eind en begint het normale leven weer ...wens je een fijne week en tot de volgende keer ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik zie dat je een fijne vakantie hebt gehad . Prachtige foto's
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat leuk, wij waren ook op het Loo, een weekje eerder. Wij vonden het heel leuk en het gebak erg lekker ;-)

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen