woensdag 15 mei 2013

Tuin

 De tuin is eindelijk klaar, omdat wij rondom de tuin alleen maar schutting hebben vinden wij het wel mooi die te breken met een  beukhaag. Aan het eind van de haag staat aan beide kanten een lei appelboom zoals je rechts op de foto kunt zien, voor de beuk staan buxus bollen en Annabelle strong, de rest is aangevuld met grof grindt en zo is er een mooie zonnige plek bijgekomen om te zitten in de ochtend zon.
Het hoofd heb ik al een jaar of 2 geleden gekocht via een tip van Hetty ( Faire un songe ) ik vindt Meneer Janssen, zo noemen wij hem, mooi staan op de zuil van steigerhout.

De Brocante markt in Nijverdal was heel gezellig met mooi weer en we hebben ook nog eens veel verkocht, zelf heb ik natuurlijk ook wat leuks gevonden bij 2 dames bij de 1 een mooie tinnen schaal met oren en bij de ander, haar kom ik regelmatig tegen op markten bij ons in de buurt dan is altijd even gezellig kletsen, een  mooie grijze pot. Dat laat ik nog wel een keer zien.



































Verder wens ik iedereen een fijn Pinksterweekend  toe er is overal van alles te doen, bij ons is het eigenlijk wel vaste prik om naar de summerfair te gaan in Ommen bij Huize het Laer misschien zie ik je daar, wij gaan op 2e Pinksterdag


Marjonel

31 opmerkingen:

  1. Prachtig geworden. Je weet dat ik ook stapel ben op beelden en ornamenten, dus prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie tuin, Marjonel! Het is vaak een hele klus, maar het ziet er nu prachtig uit. Het is te hopen dat de zon binnenkort veelvuldig gaat schijnen zodat jullie lekker buiten kunnen genieten!

    Veel plezier op de summerfair!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me heerlijk om hier je vrije uurtjes door te brengen! Je tuin is prachtig!!
    Veel plezier op de fair.

    Fijn weekend alvast
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je tuin is prachtig geworden. Buxus, beukenhaagjes en hortensias zijn zo'n mooie combinatie. Laat het mooie weer maar komen dan kun je er heerlijk van genieten.

    Lieve groet, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het eindresultaat is erg mooi en sfeervol geworden. Meneer Janssen staat daar prachtig in de hoek. Laat het mooie weer nu maar komen! Voor jou kan het "tuin" genieten beginnen!
    Fijn pinksterweekend!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het is prachtig geworden! mooie combi's gemaakt. een heerlijk plekje zo.

    liefs Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi, rustig hoekje!
    Een prachtig plekje om heerlijk in het zonnetje te relaxen.
    Bedankt voor je tip Marjonel
    Ik weet niet of we zover komen maar wie weet gaan we nog richting Ommen.
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooh heerlijk, wij moeten hier nog beginnen, maar helaas is er aankomend weekend weer veel regen voorspeld :-( balen ik hoop toch dat het meevalt omdat er inderdaad best veel te doen is overal rond de pinksteren.

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie tuin zeg, en wat zal dat een mooie combi worden als je annebelle gaan bloeien.
    Dat beeld en die ornamenten vind ik ook zo mooi.
    Fijn Pinksterweekend,

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sfeervolle hoekjes creëren is niet altijd makkelijk maar jullie zijn er zeker en vast in geslaagd. Hopelijk kunnen jullie er vlug van genieten...

    Liefs,

    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nu maar hopen dat het snel wat warmer wordt en jullie buiten kunnen gaan genieten van je sfeervolle tuin. De brocante markt in Nijverdal was leuk van opzet en inderdaad goed bezocht, helaas geen idee bij welke kraam jij hoorde... Als het weer een beetje meewerkt, breng ik dit weekend ook nog even een bezoekje aan de summerfair.

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een sfeervolle tuin! Heel mooi! Fijne Pinksteren! Liefs, Rutha

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig...wat een heerlijke sfeer.....
    Krijg gelijk zin om in mijn tuin bezig te gaan......

    Enne...moet je op de fair wel even zwaaien naar me hè?
    ;)

    Geniet ervan

    Fijne dag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je tuin is wel mooi geworden zeg! Ik hoop dat je er vaak in kan zitten en ook veel appeltjes kan plukken!
    Lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuke tuin Marjonel. En alleen schutting is ook zo saai, nu heb je toch een groen gevoel in je tuin.
    En dat beeld staat daar heel mooi op die zuil.
    Hier is ook van alles te doen met de Pinksteren, en omdat wij ook in de tuin bezig zijn weet ik nog niet wat we gaan doen. In Zeist is er ook altijd een Pinksterfair, maar in ons dorp is ook altijd van alles.

    Hoe dan ook, ik wens jou ook een fijn Pinksterweekend.
    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi jullie tuin en meneer Janssen staat er heel mooi op de sokkel van steigerhout.

    Wij kijken hier tegen de muur van de schuur wat ik niet zo'n mooi uitzicht vind,
    zelf dachten we aan een haag van Laurierkers, daar moeten we nog even onze gedachten over laten gaan.

    Heel fijn weekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi geworden, wij zijn ook heel druk met de achtertuin maar wij gaan nu voor gemak dus geen beplanting en hagen die weer gesnoeid moeten worden. We wachten op de tegel die er dan nog in moeten en dan een beetje aankleden komt nog wel voorbij. Maar z'n beeld op een sokkel dat vind ik voor hier ook wel wat. Bedankt voor de mooie foto's en ideeën. Voor jou ook een gezellig pinksterweekend, hopelijk wat beter weer hier weer grijs en regenachtig.
    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie rustige tuin. Prachtig de buxus tegen het grind. Doordat hij helemaal omtuind is lijkt het het ook heel intiem. En het is een mooie oplossing om de schutting te "bewerken".
    Het beeld op de sokkel is prachtig, kijkt mooi de tuin over vanuit de hoek.
    Een gezellig weekend!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het is mooi geworden zeg! Heerlijk zo'n plek waar je in de ochtendzon kunt wakker worden. Wij gaan ook elke jaar naar de Summerfair in Ommen, maar dit jaar lukt het waarschijnlijk niet..

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Marjonel,
    Het is echt prachtig geworden zo, heel gezellig en meneer Janssen heeft daar zijn plekje wel gevonden...
    Wij gaan lekker een weekendje weg, dus geen summerfair in Ommen voor ons.
    Ik wens jou ook een heerlijk Pinksterweekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie combi die haag en de zwarte schutting. Het beeld staat ook super!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Alsof je tuin rondom meneer Janssen ontworpen en aangelegd is, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat zul jij gaan genieten op die plek. Heerlijk!!
    Ik ga morgen nog wel even naar een rommelmarkt, er zijn er meer hier in de buurt maar ik ga niet heen en weer racen dus ik maak een ( moeilijke, haha) keuze..

    Fijn Pinksterweekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Geniet van een heerlijk weekend....liefs Ria...xxx...mooi hoor je tuin !!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat ziet het er mooi uit zeg.....de kale plek waar eens het tuinhuisje stond is supermooi opgevuld....en meneer Janssen heeft een prominent plekje zo....
    Fijn Pinksterweekend en geniet op de summerfair.....nu nog het zonnetje erbij
    Lieve groetjes,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat heb je de tuin mooi zeg, de beukenhaag is heel erg leuk!!!
    Meneer Janssen zal genieten in je tuin:)
    Maak er een mooi weekend van.

    Lieve groet,
    Eefie

    http://whats-inaday.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtige tuin en een mooi beeld staat daar in !
    Wens je fijne dagen !
    Liefs ida

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een heerlijke tuin!!]

    Fijn weekend!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heel mooi zo Marjonel ,heel mooi zo n donkere schutting met dat groen
    OOk erg mooi je pilaar met beeld

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Zo te zien wordt jullie tuin heel mooi, en dan die mooie donkere schutting en de grijstinten van de stoere materialen/objecten. Heerlijk om daar van te kunnen genieten. Geniet je ook van jullie kleine teckelpup. Wij hadden ook graag een teckel gehad, een ruwhaar maar zij kunnen toch gemakkelijk hun neus achterna gaan en dat is hier op het platteland en in de ruimte toch niet zo,n goed idee. Het zijn heerlijke eigenwijze honden, ik hou daar wel van. Ik kan niet wachten op die komende teckelpost.

    groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  31. hoi marjonel
    ziet er leuk en sfeervol uit
    nu nog het mooie weer
    komt er ook nog een mevr janssen hi hi
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen