zondag 10 maart 2013

Eiken houten zuil

Gevonden;

Zoals jullie misschien nog wel weten was ik al enige tijd op zoek naar een mooie stoere eiken zuil.
Meestal waren ze of te duur of te ver rijden, maar bij toeval via mp kwamen wij achter een adresje nog geen 5 minuten rijden met de auto in Beerzerveld, een man die hobbymatig  oude gebinten, balken en planken verkoopt  en waar hij zelf ook lampen van maakt.
Hier hebben wij gisteren een mooie eiken gebint gekocht voor in de woonkeuken, koopje €50, je moet het dan wel zelf schoonmaken wat wel goed te doen met een ronde staalborstel op een boormachine.
Als de het eiken gebint klaar is laat ik het natuurlijk zien maar we moeten het eerst schoonmaken en aan de boven kant moet het gebint recht gezaagd worden.
En wil je het adres of tel nummer hebben  stuur bij dan even een mailtje.

De  zuil van steigerhout gaat de tuin in er komt hier dan een mooie pot of beeld op.



































Ik wens iedereen een fijne week toe, groet Marjonel.

33 opmerkingen:

  1. Wat gaaf dat je zo dichtbij een adres gevonden hebt! Uiteraard ben ik benieuwd hoe het er straks uit komt te zien! Missie geslaagd!

    Een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat gaat er vast goed uitzien.
    Ben erg benieuwd naar het resultaat!

    Fijne Zondag,
    inge
    my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goh, wat leuk dat je dat zelf gaat doen. Ben erg benieuwd, fijne zondag nog, liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ook benieuwd! Is het hout dan echt zo smerig? Ik vind een beetje viezig juist wel mooi, ik zou anders bang zijn dat ie er juist weer te nieuw uit gaat zien. Op de foto's vind ik ze prachtig, lekker ruig en stoer!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Monica.
      Er zit allemaal zand op en dat valt elke keer op de grond, verder doen we er niks aan.

      Verwijderen
  5. Zo dichtbij en dan zo mooi...wat leuk zeg!!!
    het ziet er goed uit, nu nog even wat werk en dan de tuin in.

    Fijne dag en lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Fijne zondag.

    Groetjes,
    Reineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo zie je maar weer.
    Even geduld en het komt op je pad en ook nog lekker dicht bij.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja net als Monica zou ik ze ook lekker zo laten. Ik vind ze prachtig zoals ze zijn. Fijn dat je dichtbij zo'n adresje hebt gevonden.
    Een fijne zondag Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog even hoor ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het wordt vast prachtig als ie klaar is!
    Hoe gaat het met je dochter en kleinkind?
    Jullie zullen vast en zeker heel erg van elkaar genieten of niet?

    Fijne zondag
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ben benieuwd hoor !!...fijne zondag...liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig....ben benieuwd naar het eindresultaat.

    FIjne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat wordt mooi. Super. Ik ben ook op zoek. Ik had er op mp gezien, die waren heel lang gereserveerd. Jammer genoeg zijn ze verkocht. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

    Liefs Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha, grappig.... Die komt hier ook, maar ik wil even op de tafel wachten.
    Ze zijn leuk hé.

    Fijne dag
    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat zijn mooie eiken houten stammen om wat moois van te maken.
    Ben nieuwsgierig wat het gaat worden.

    Doei Doei Greet.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi hoor, ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig dat oude doorleefde hout. Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hé Marjonel, wat een gave balken. Is toch ook geweldig om er een echt balkenplafond van te maken of een steunbalk in de hoek??

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Niks aan doen hoor Marjonel! Prachtig zijn ze en dan ook nog zo dichtbij :-)
    Ik zal het Rudi straks eens laten zien ... Waarschijnlijk kent hij het adresje wel.
    Erg benieuwd naar het resultaat. Veel succes met deze klus.
    Hoe is het met het kleine mannetje ?! Wat GENIETEN lijkt me dat.
    Een hele fijne avond! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie balken!
    Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!
    Succes!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het is zeker de moeite waard om daar een kijkje te nemen. Als je nog meer adresjes wilt weten in die buurt gaaf ik ze graag aan je door hoor.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Marjonel,
    Wat geweldig dat je dit adres gevonden hebt! En nog zo lekker dichtbij huis ook... Zo prachtig vind ik dat robuuste oude eikenhout. Ik ben er zeker van dat jullie een prachtige zuil zullen hebben en ik ben heel benieuwd hoe die er uit gaat zien...
    Ik wens je een heel mooie nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh wat gaaf dat robuuste hout daar komt vast een hele mooi zuil van....
    Fijne week Marjonel...
    Lieve groetjes,
    Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  24. héél erg mooi! ik ben al benieuwd naar het resultaat! fijne avond, Leen

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gaaf hoor ik ben benieuwd hoe het eruit komt te zien!
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Super dat je dit adres hebt gevonden en dus ook een prachtig gebint! (volgens mij wonen wij trouwens bij elkaar in de buurt, Beerzerveld is hier heel dichtbij...)

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dat wordt vast mooi, zo'n ruig stuk hout met een mooi beeld er op in de tuin.
    HIer zullen ze vast nog wel eens een fotootje van zien op je blog ;) !

    Groetjes

    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ooh... ik heb heel iets belangrijks gemist zie ik!! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleinzoon! Wat geweldig moet dit voor jullie zijn! Volgens mij moet je helemaal in de wolken zijn met zo'n klein hummeltje. Fijn dat alles goed gaat met het gezinnetje.

    De gebinten zijn prachtig. En ook nog in de buurt voor een zacht prijsje. Ik had in de nazomer ook gereageerd op gebinten, maar die waren zo ontzettend duur, nog helemaal uit de koers ook. Ik ben ontzettend benieuwd naar het resultaat. De zuil zal heel mooi staan met een beeld.

    Geniet lekker van je kleinzoon " oma"...

    Fijne dag!

    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hallo
    thanks for sharing Just beautiful Blog-Posting. Nochmals vielen Dank ......
    houten planken

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Marjonel,
    Volgens mij woon ik ook dichtbij jou. Ik woon in Geerdijk, bij Vroomshoop. Ik ga zeker een keer in Beerzerveld kijken. Wat een mooie gebinten. En ehhhh.............de complimenten voor je blog!!!!!! Ik vind het geweldig en volg je met veel plezier! Groet Margreet.
    gertjanenmargreet@home.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen