dinsdag 15 januari 2013

Winterwandeling

Onze oudste zoon heeft samen met zijn vriendin een huisje gehuurd op een bungalowpark, klein maar heel gezellig, na heel veel uurtjes sausen en verven  zijn ze officieel zaterdag verhuist naar hun stekkie om te gaan samenwonen. 
Maar ik weet nog niet of ik dat wel zo leuk vindt. Ik gun het ze van harte hoor begrijp me niet verkeerd maar ik mis nu al dat er niemand om 17.00 met zijn dieseltje bij ons de oprit op scheurt, binnen komt en zegt; hé mam ben thuis, wat eten we! 
Nou ja het zal wel wennen.


Om zondag onze gedachten even te verzetten hebben mijn man en ik een flinke winterwandeling gemaakt bij Ommen rond om kasteel  Eerde. 


Na een flinke wandeling, met rode wangen van de kou en een paar foto's, zijn we huiswaarts gekeerd waar we lekker voldaan met een grote kop koffie heerlijk op de bank nagenoten.

Ik weet dat er mensen zijn die niet genieten van het winterse weer maar ik vindt het heerlijk, mits het niet te koud wordt en het hele mooie plaatjes op levert.

Fijne winter week lieve groet, Marjonel 

25 opmerkingen:

  1. Het lijkt mij inderdaad wel wennen als één van de kinderen het huis uit zou gaan, je bent toch gewend aan de gezelligheid die het met zich meebrengt. Maar het hoort bij loslaten ;).

    Hier ligt een pak sneeuw en hoewel het op de weg ongemakken geeft, geniet ik daar net als jij ook van hoor! Een mooie collage heb je gemaakt!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om zo uit te waaien en rond te wandelen en ja het weer is heerlijk..maar ik ben een echt wintermens...
    Wennen als een kind het huis uit gaat, hier mis ik ze nog iedere dag,al weet ik dat ze best thuis komen, maar de afstand, 225 en 700 km maken het soms wel moeilijk...dus je gemis kan ik voorstellen.

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Loslaten valt niet mee maar dat komt vast wel goed Marjonel.
    Geef het even de tijd.
    Ommen en omgeving is erg mooi en dat levert een prachtige collage.
    Dat is GENIETEN hoor !!!
    Vandaag is er veel sneeuw gevallen (neem aan bij jullie ook ;-)en ik vind het helemaal oke als het maar niet te lang duurt. Voor steltlopers zoals ik betekent het namelijk huisarrest. Ik kan heel goed thuis zijn maar als het "moeten" wordt is het natuurlijk wat minder hihi
    Een hele fijne avond. Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Marjonel heerlijk zo wandelen in de natuur.
    Hou ook wel van de winter.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sterkte met loslaten, ik blij dat ons kleine meisje nog maar 2 is, dus op zichzelf zit er voorlopig nog niet in ;-) Heerlijk zo'n wandeling door winter wonder land.. Kan er ook erg van genieten. Wie weet, duurt het nog even ;-)

    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja kleintjes worden groot ,het hoort er allemaal bij weet er alles van maar komt allemaal goed ...heerlijk hoor dat winter weer ik hou ervan kan me niet winter genoeg zijn .Jammer genoeg geen sneeuw in het noorden maar moet het doen met al die mooie plaatjes van jullie ....lieve groet Rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Loslaten is het allermoeilijkste dat er is, hem zijn gang laten gaan en je nergens mee bemoeien, geen raad en advies geven uit jezelf maar alleen als hij er om vraagt........O je gevoel Marjonel, dat herken ik maar geloof me het gaat steeds beter, in het begin is het even moeilijk maar het gaat jou ook lukken.

    Sterkte meis ;-)onthoud een ding en dat is dat hij je altijd weet te vinden als er iets is.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kasteel Eerde, een mooie plek om te wandelen.
    Leuk dat je zoon gaat samenwonen! Wat gaat het toch snel hé?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het lijkt me idd ook moeilijk, dat loslaten. Het is weer een hele nieuwe fase, maar ook wel leuk denk ik.
    Wat een gave foto's heb je gemaakt. Die omgeving daar is echt prachtig. Ik vind de sneeuw en kou niet erg, behalve als het glad is op de weg.

    liefs,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kan me zo goed voorstellen hoe je daar aan moet wennen. Ik ben ook altijd blij als iedereen weer thuis is. Onze oudste is bijna 19. Hoop dat hij nog een tijdje thuis blijft. Prachtige foto's, echt superweertje daarvoor. Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Marjonel,
    Laat ik je zeggen; het went echt. Mijn oudste ging een dag nadat ze 18 werd samenwonen met Jerome en vorige week is ze 29 geworden en ze wonen nog steeds samen en ik ben er intussen aan gewend. Nee hoor, geintje, dat ging veel sneller...
    Maar het is wel even vreemd natuurlijk als hij er ineens niet meer elke dag zo thuiskomt...
    Mooie foto's heb je gemaakt tijdens jullie fantastische wandeling. Ik geniet lekker even mee...
    Ik wens je alvast een heel mooie woensdag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh Marjonel, ik weet precies wat je bedoelt. Hier gingen er twee binnen een half jaar het huis uit. En het is echt even wennen, maar geloof me op een gegeven moment vind je het ook weer fijn. Want dit is de manier waarop het hoort te gaan.

    Fijne dag
    Lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Marjonel. in het begin is het wel wennen, maar het heeft ook zijn leuke kanten.
    Wat een heerlijke wandeling hebben jullie gemaakt en mooie foto's.
    Ik geniet ook van de winter HEERLIJK!!
    Fijne dag groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja, dat zal wennen zijn. Ik ben er nog even niet aan toe (oudste is 9), sjoeff!
    Goed, dat je dan je gedachten even op iets anders richt. Mooie foto's zijn het geworden, hoor.
    Vriendelijke groeten,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Als alles goed is met de kinderen dan is het ook goed, waar ze ook zijn. bij ons 2,5 kind op kamers, haha, hij komt nog heel veel naar huis. Gezellig, maar als ze toevallig allemaal weg zijn vinden we dat ook heerlijk..Wat een mooi foto's en goed gelukt je colllage, leuk om te doen he?

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Marjonel,
    Lijkt mij ook wel wennen als mijn kids het huis uitgaan hoor...ze zijn nu bijna 22 en 19 jaar....
    Wat een mooie foto's kunnen we nu maken he?!
    De jouwe zijn heel erg mooi.....leuk toch om al die winterse plaatjes te aanschouwen...
    Ik ga je blogje volgen....ziet er zo leuk uit....
    Dus je zal mij vaker zien ( lezen )
    Groetjes Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Beautiful photos, I wish you a beautiful winter day.
    Jana

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja, ik kan me voorstellen dat je je kind mist als hij pas "de deur uit is".
    Onze dochters zijn al héél lang geleden elders gaan studeren. Daarna gingen ze daar werken en later samenwonen en of trouwen. Ze wonen toch zeker al twaalf jaar en langer op zichzelf.
    In het begin is het wennen maar zoals Lia schrijft op een gegeven moment is het ook fijn. Zeker als er een warme band blijft is het heerlijk om te zien hoe ze hun leven vorm geven en jij vanaf de zijkant mee mag genieten.
    Je hebt mooi foto's gemaakt. Ik ben geen liehebber van kou, maar het is wel mooi buiten. Dus ik wandel ook wel hoor. Al zou ik dat toch echt liever in het zonnetje doen:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik tik weer veel te snel. Ik bedoelde "mooie foto's". En natuurlijk liefhebber ipv liehebber. Sorry.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hier woont zoon Erik nog thuis en soms denk ik wel eens ga lekker op jezelf wonen pfff het word onderhand wel eens tijd maar helaas heeft hij nog niet de ware gevonden anders was hij allang weg ,maar nu is het nog makkelijk hé bij moeders thuis !
    Maar ik snap wel je gevoel hoor, eens ga ik dat zeker ook krijgen !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat is inderdaad wennen... Een mooie omgeving voor een wandeling! Wij liepen aan de andere kant van de weg; ook erg mooi!

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ja het is moeilijk je kind los te laten. Ik had het ook moeilijk toen mijn dochter het huis uit ging. En toen ze ook nog eens de stad uit ging was het helemaal slikken. Ik weet nog dat ik s'avonds lag te waken omdat ze nog niet thuis was en me ineens realiseerde dat ze niet meer thuis woonde. En nu zijn we weer met z'n tweeën zoals we ook zijn begonnen. Geniet maar heerlijk van de winterse wandelingen. Ik hou ook van de winter vooral deze tijd. Voorzichtig zien we de sneeuwklokjes weer tevoorschijn komen. En al die bloembolletje die we weer kunnen kopen.
    Koop een mooie bos bloemen voor jezelf dat heb je welk verdient.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hey Marjonel..
    Oo dat lijkt mij ook best wel moeilijk..maar ik hoef er nog niet over na te denken want mijn oudste is 16 jaar.
    Bedankt voor je reactie op mijn post..Fijn weekend en lieve groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie winterfoto's heb je tijdens jullie wandeling gemaakt Marjonel!
    Het loslaten zal best wel wennen zijn..je bent toch een bepaald ritme gewend, ondanks ze al heel zelfstandig zijn en min of meer hun eigen gang gaan. Maar inderdaad, dat je zoon niet meer om 17.00 uur thuis komt en mee eet, dat zijn toch wel de vaste regelmatige momenten die er in gebakken zitten. Toch denk ik ook dat je er op één op of andere manier rust in vind. Als ze al een tijd verkering hebben zijn ze op een gegeven moment ook wel toe aan een eigen plek. En nu kan jij lekker een keer de voetjes onder hun tafel schuiven voor een bakkie koffie;-) dat moet volgens mij ook hartstikke leuk zijn.

    Lieve groetjes..

    BeantwoordenVerwijderen
  25. hoi marjonel
    staat leuk hoor die zuil
    en ja weer 1 de deur uit zo gaat dat maar ja
    en ja wat kunnen we genieten van het mooie winter weer nu weer die sneeuw
    mocht aleen wel een paar graadjes warmer maaar ja
    groetjes van ons

    BeantwoordenVerwijderen