zaterdag 19 januari 2013

Magnolia takken


Staat de kachel bij jullie ook een graatje hoger het voelt ijzig koud aan hier in Twente, de noordoosten windt guurt hier akelig om het huis. Het begint al weer donker te worden en ik heb een paar kaarsjes aan gedaan voor de gezelligheid maar ook ben ik bezig geweest met een paar Magnolia takken.

Op de school waar ik werk hebben leerlingen van het vak timmeren een zuil van gebruikt steiger hout voor mij gemaakt, (Ik ben geen leraar maar help veel met activiteiten als open dagen, schoonmaak en af en toe help ik in een les) mijn wens is er een van een oude eikenbalk of biels maar er is er nog niet een op mijn pad gekomen of er hangt een pittig prijskaartje aan, voor nu voldoet deze prima. Het staat in de keuken tegen over de eettafel, de zuil heb ik geschilderd met krijtverf  en heb er vervolgens een mooie pot met magnolia takken opgezet. De takken heb ik gekregen van een aardige meneer die zijn boom een tijdje geleden aan het snoeien was, ik mocht alles wel mee nemen anders ging alles toch naar de stort, ik ben er blij mee.

Groetjes , Marjonel.

35 opmerkingen:

  1. Wauw! Dit ziet er echt heel mooi uit! En wat een mazzel zeg, met die magnoliatakken! Moet je maar net zo treffen he!? Ze staan mooi in die vaas zo op die zuil, heb je alvast een beetje lente in huis! Denk je dat ze ook uit gaan komen? Ik heb ook beukentakken staan, maar die hebben er geen zin in en blijven mooi in de knop, misschien was het ook nog een beetje te vroeg voor ze... Fijn weekend verder!
    Lieve groet,
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat staan de Magnoliatakken prachtig Marjonel en de pot waarin ze staan vind ik ook super. Wat leuk ook de zuil die ze voor je gemaakt hebben. Een mooi sfeerhoekje.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind die zuil al super mooi, gave kleur ook. De vaas en de takken staan er prachtig op. En ik zie ook nog een lief hondje! Geef 'm maar een dikke knuffel van mij!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie zuil heb je van steigerhout.
    Leuk dat ze dat voor je gemaakt hebben.
    Ook een mooi kleurtje.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier brand de houtkachel lekker, dus het is aangenaam warm binnen. En buiten is het ijzig koud met die wind erbij. Ik vind dat de leerlingen een mooie zuil voor je hebben gemaakt. Zo met de pot met magnoliatakken staat het fantastisch. Ik heb nog steeds magnoliatakken van vorig jaar. Ik heb ze toen geen water gegeven en ik gebruik ze nog steeds. Fijn weekend. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi!!Wilde er vanmiddag ook nog op uit om takken te halen,maar mij te koud :-)
    Lieve groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Marjonel,
    Hier in het westen is het net zo koud hoor. Ik was vandaag in Twello en in Eerbeek, dus redelijk naar het oosten en daar was het vanmiddag -3/-4 graden, maar toen ik rond 17.00 uur weer thuis was, was het hier ook -4 graden. En die wind voel ik hier ook goed hoor, dus ja, de kachel is hier ook een graadje hoger gegaan.
    Je zuil vind ik prachtig mooi, wat hebben ze die mooi voor je gemaakt. En de kleur die je erop gedaan hebt is super mooi... Evenals de magnolia-takken.... Heerlijk!
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super zeg, wat mooi dat ze dit voor je gemaakt hebben Marjonel! Je hebt er een prachtige blikvanger van gemaakt. De mooie grote pot en met Magnolia takken die je erop geplaatst hebt maken het een prachtig geheel.

    Het is inderdaad erg koud vandaag. Op zich houd ik ook wel van de winter( vorst, zon, sneeuw) maar helaas was het vandaag wel heel erg guur. De wind snijd gewoon. Maar binnen is het warm en gezellig!
    Geniet van het weekend!

    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat staat dat mooi zeg Marjonel!
    Hier staat de kachel wel twee graadjes hoger...brrr het is ijzig koud...de wind maakt de gevoelstemperatuur zoveel kouder.
    Zo'n zuil als jij bedoeld is idd prijzig....dan is dit toch een heel mooi alternatief :-)
    Fijn weekend!
    Lieve groet,
    Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie zuil en al net zo'n mooie pot. Waar heb je die gekocht? Kan ze niet vinden.
    Wil die ook wel in mijn interieur hebben.

    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de pot gekocht in een woonwinkel Thuis by Karin in Nijverdal.

      Verwijderen
  11. Ja, ik weet precies wat je bedoelt. Ik wilde die ook, maar weet niet waar ik die neer kan zetten.
    Maar de pot ervoor heb ik al wel.
    Och zo blijven we bezig hé. Lief dat ze die voor jou gemaakt hebben.

    Fijn weekend,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, die zijn gaaf hè?? Je ziet ze ook op de foto's van Voorhaven 7. Echt ons stijltje. Vind het gaaf staan hoor met die pot en die mooie takken. Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow Marjonel, ze hebben het heel mooi gemaakt, en samen
    met je mooie pot met Magnoliatakken is het een mooi item geworden.
    Geniet van je weekend,

    lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig zo! Heb er ook in in de hal staan, nog over van een kerstboeket. Het hout voor de zuil ligt in de schuur...maar eerst maar even andere temperaturen voor mijn mannetje.

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind het er prachtig uit zien, de takken staan ook erg mooi in de pot! Lekker stoer!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi! En wat een bof die takken :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw! Mooi hoor!

    Fijne zondag

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo dat is een mooi plaatje geworden Majonel. Een mens mag ook wel eens boffen. En die zuil prachtig zo.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat mooi zo zeg! de takken in de prachtige pot zijn echt een plaatje!
    fijne zondag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat heb je mooi voor elkaar gekregen zeg!! Prachtig geheel zo bij elkaar met die takken..
    Fijne dag en lieve groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat 'n mooie combinatie van takken, pot en zuil. Staat prachtig!
    Leuk, dat ze zo'n zuil voor je gemaakt hebben. Fijn, is zulke waardering.
    Vriendelijke groeten,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat ziet dit er mooi uit, de pot vind ik ook erg mooi!

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ook hier in het Noorden is het koud, het is een prachtige zuil geworden, wat geweldig dat ze dat voor je gemaakt hebben. Het zijn prachtige foto,s geworden,

    groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  24. PRACHTIG DIE SOKKEL MET DIE HELE MOOI POT TAKKEN.

    ERG SFEERVOL!!

    FIJNE WEEK,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat staat dat mooi, de kaken, de pot en de zuil. Schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. de steigerhouten sokkel staat al een paar jaar op mn verlanglijstje ,hopelijk heeft mn man es tijd (nou ja euh ,zin !
    Even hout erbij halen
    Mooie pot ook trouwens ,ook hier een magenoliatak van mn boom gehaald ,hij ligt buiten te wachten ....

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo is dat even leuk, een sokkel en een paar gratis magnoliatakken ;-)
    Ze best prijzig bij de bloemist.
    Staat mooi zo op je sokkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtig staan ze de magnoliatakken en op de steigerhouten zuil is het helemaal af !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  29. je takken zijn gaaf en je zuil helemaal!
    en dank voor je reacties bij mij! weet niet of ze bij je aankomen...nl!
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een geluk! Gisteren op de markt een paar 'zielige' takjes voor 5 euro en niet eens echt mooie. Afgelopen week was ik even bij Leen B en die verkochten nu ook zuilen...niet hele hoge, maar dacht wel als ik die ene nu mooi zou verven heb ik best een mooie zuil. Vind het alleen nog wel eng met twee kleine kindjes.
    Ondertussen is het lekker weer dus geniet vandaag van deze mooie zonnige zondag!
    Lieve groet,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen