vrijdag 26 oktober 2012

Toe aan iets nieuws.


Af en toe ben je toe aan iets nieuws.

Bij ons in de keuken stond een tafel met gedraaide poten die wij 16 jaar geleden hebben laten maken van oud grenen hout, inmiddels verschillende keren geschuurd en wit geverfd .

Het was toch wel heel wit allemaal,de klepbank,tafel en stoeltjes van Ikea , niks mis mee zou je zeggen  maar wij waren toe aan iets nieuws , bij les Brocanteurs in Ommen hebben wij een  oud teakhout tafel gekocht en bij een meubelzaak in Almelo 2 antraciet grijze stoelen.
Op de klepbank een paar stoere kussens, zo is het helemaal naar onze zin wat warmer en gezelliger.






  De houten bak had ik al daar heb ik amaryllissen met bolletjes mos in gedaan, ik had een grote bak mos gekocht bij een bloemist hier in het dorp, van de rest ga ik nog een krans maken.

Ik wil iedereen bedanken voor de leuke reacties die ik elke keer krijg op mijn posten
Welkom nieuwe volgers en stille volgers ik weet dat er een aantal zijn.

Geniet van het weekend  Groetjes, Marjonel


28 opmerkingen:

  1. Mooi!!
    Leuk die schaal met amarylisbollen!

    Fijn weekend!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Marjonel je hent een goede keuze gemaakt hoor, wat is het warm zeg...
    Maar je schaal op tafel is ook heel mooi...lekker stoer!!!

    Lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige plaatjes,
    ziet er heel erg mooi uit.
    Groetjes,
    Geke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er gezellig uit zo. Ik vind je schaal ook mooi gemaakt. Helemaal goed!
    Fijn weekend. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooie verandering! Ik hou wel van de combi hout en grijs.. en goed idee..ik ga morgen maar eens op jacht naar amaryllisbollen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er weer gezellig uit,
    En veranderen is ook zo leuk

    fijn weekend gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een mooie tafel, Marjonel!
    En de schaal heb je ook prachtig opgemaakt.

    Een mooi weekend en liefs,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bij les Brocanteurs hebben ze de mooiste spullen, ik vind deze combinatie erg mooi staan. Mooi ook om bollen in een schaal te leggen. Hier heb ik ook een amaryllis bol in een schaaltje liggen, tot nu toe is er nog weinig activiteit te bespeuren.

    Fijn weekend, veel tafelen hè ;)!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Marjonel,
    Wat een prachtige eethoek heb je nu! En wat combineert dat allemaal mooi bij elkaar! Het straalt een heel gezellige comfortabele warmte uit.
    Ben heel benieuwd naar je krans als die af is...
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey Marjonel..
    Het staat erg stoer zo bij elkaar. Mooie combi met die bak zo op tafel!
    Fijn weekend en lieve groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldige metamorfose! Prachtige tafel, mooie sfeer geeft het verweerde hout!
    Geniet ervan...

    Fijn weekend
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig hoekje zo geworden en volgens mij heb je precies dezelfde stoelen als ik. Die zitten toch zo heerlijk, daar ga je vast heel veel plezier van krijgen! Fijn weekend, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo, ik kom via via op jou blog en ik vind het kei gaaf zeg die bak met mos en amaryllis helemaal leuk ik wist niet eens dat er al amarylisbollen waren ik heb ze dus nog niet gezien ik vind het SUPER. Ik ga je volgen en wil je uitnodigen om eens een kijkje op mijn blog te nemen. Op dit moment een give away misschien leu om mee te doen. Geniet van je weekend groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie combinatie zo. Die mooie houten tafel met die grijze stoelen. En die ameryllisbollen staan heel mooi in die schaal. Dan ben ik blij met de herfst hoor. We zijn allemaal weer in huis bezig he?
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi plaatje zo samen! Kun je weer van genieten zo zeker weer alles anders. Je amaryllisbol is ook mooi, hier is ie al heel wat verder uit! Echt weer de tijd voor.

    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind dit wel mooier... Maar ik houd dan ook van de warme uitstraling van puur hout en die donkerdere tinten: Love it!
    Prachtig hoor, die houten bak. Ga je een moskrans maken? Heb je wel heel lang plezier van.

    Fijn weekend X

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Echt een zeer geslaagde verandering, prachtig dat stoere "ruwe" hout en heerlijk die natuurlijke materialen, een goede keuze !!!
    Als je de foto zo ziet zou je zo willen aanschuiven..geniet er maar lekker van.

    Een goed weekend verder,
    groetjes,

    Ruth

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Herkenbaar hoor! Ik mag ook graag de boel veranderen, maar haha, dat wist je natuurlijk al. Heb net nieuwe stoelen voor mijn shop gekocht, en krijg weer helemaal de kriebels ;-)
    Mooie tafel! En de klepbank ook, ze blijven leuk hé?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een mooie verandering Marjonel.
    Mooie stoelen en een stoere tafel.

    Fijne zondag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi hoor! Prachtige tafel, mooie stoelen en gave bank!
    Vast genieten!

    groetjes Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. mooi hoor die nieuwe tafel het staat net wat warmer dan met een witte he .
    die houtenbak met mos en ameryllisbollen daar heb je voorlopig nog wel plezier van.
    geniet ervan .

    een fijne week grtjs saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Marjonel,

    Wat grappig, twee zielen een gedachte, ook ik heb de oude tafel (deels wit) omgeruild en net zoals jou een "nieuwe"tafel, strak iets vergrijsd eiken, met bank en stoere krukken. Wat ziet het er prachtig uit, zeker met die stoere houten bak.

    Wat kun je dan weer blij worden van zo,n verandering,

    groeten Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Viavia kom ik op je blog terecht.Wat istie leuk!!Ga je daarom ook graag volgen.
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Marjonel, via via kom ook ik hier terecht.
    Wat een mooie blog. Ik ga nog even wat verder lezen.
    Grappig volgens mij wonen wij dichtbij elkaar in de buurt :-)
    Twente is mooi !!!!
    Dus bij deze ik kom je graag volgen.
    Wens je nog een hele fijne dag.
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Was al hier langs geweest maar nog niet verteld dat ik het zo mooi vind! Wat zul je blij zijn, echt heel gezellig om koffie/thee te drinken.
    De schaal met mos maakt het plaatje af. Leuk moet ik ook 's doen..

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een prachtige combinatie is het geworden. Mooi en warm en de amaryllisbollen maken het helemaal af! Lekker genieten met een bakkie en een tijdschrift aan je gezellige eethoek!
    Liefs, Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Marjonel, ik heb je net een uitgebreid mailtje gestuurd n.a.v. Je vraag. Maar ik denk dat hij niet aankomt, want er staat noreply :)
    Zou je me willen mailen op mcvanherpe@zonnet.nl? Dan mail ik hem alsnog naar je.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. jammer dAT HET VANDAAG NIET DOOR KON GAAN VAN WEGE DE ERE MIST
    HOPEN ZEKER OP EEN VOLGEND KEER

    BeantwoordenVerwijderen