zaterdag 18 augustus 2012

Uit een oude schuur

 Zo af en toe staan er van die oude mannetjes hun schuur inhoud te verkopen op rommelmarkten.
Soms vindt je daar leuke dingen, ook deze meneer had een paar spullen die ik wel wat vond hebben namelijk 2 oude deurkrukken en een oude slijpsteen. Houten deurkrukken verzamel ik voor in een oude glazenpot .
Toen ik hem vertelde dat de slijpsteen in de tuin kwam te liggen op een bankje keek hij me aan met enige vraagtekens en zei, ie weet toch wel dat dit gereedschap is he? tís gereedschap om met te sliep'n.
Thuis zal hij wel vertellen, wat ik nou toch heb met e maakt, komt er een vrouwgie aan de kroam den koch miene sliepstiene veur in de tune op een bankie. (even puzzelen voor de niet Twentenaars onder ons, vertaling op aanvraag, Hahaha)
De slijpsteen sprak mij gewoon aan door de vorm en kleur als gevolg van jarenlang gebruik. Het mannetje gaf aan dat het een heel oude steen was maar dat die nog steeds te gebruiken is. Ik geloofde hem op zijn woord.

En geniet jullie ook zo van het mooie weer.

Morgenvroeg, 19 augustus, ga ik samen met mijn man naar Haaksbergen om daar de brocante kunstmarkt te bezoek.



Lieve groet, Marjonel

22 opmerkingen:

  1. Leuk hé als die oudjes ons niet snappen wat we in die oude 'meuk' zien :-)
    Ik zit binnen te puffen...mijn enorme buik helpt ook niet echt mee. Veel plezier morgen! Hier in het zuiden geven ze 38! graden. Wij gaan 's ochtends ook even naar een brocante markt.

    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn juist de leukste vondsten, met een bijzonder verhaal (waar ik nog goed iets van kon maken, al beheers ik geen dialect ;))! Zou best willen weten welk verhaal de man nu daadwerkelijk bij thuiskomst heeft gedaan!

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dát zijn leuke vondsten! Simpel en stoer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat grappig! Ik heb het Twents kunnen ontcijfer ;) Leuke spullen hoor!

    Nog een fijn weekend

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt lekker stoer! En ik zie deze boer naar je kijken en met je praten.
    Het is fijn dat het mooi zonnig weer is, maar ik kan niet zo goed tegen de warmte. Het is steeds even buiten en dan weer naar binnen.
    Doe morgen voorzichtig aan, want het wordt heel warm, ws. de warmste sinds 100 jaar!
    Veel plezier!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die boer zit nu nog te genieten hoor, ik was vorige week in Twente en kan het gelukkig lezen, ha ha jij hebt een mooie schat erbij.
    Ik vond je kaasmallen ook al zo mooi in je vorige post.

    Fijn weekend,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oude deurknoppen in een glazen pot, wat een leuk idee. En haha, ik heb geen vertaling nodig, begrijp het helemaal hoor, Twent, Drents, het lijkt wel een beetje op elkaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Open dag in het najaar, misschien, het hangt er even van af hoe druk ik ben. Maar mocht ik er eentje houden dan mail ik je :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hihi, mijn oma begrijpt ook niet altijd "wat ik met die oude spullen moet". Waarom we dat uitstallen en voor de sier gebruiken....
    Tja, zij móesten er mee werken, wij vinden het mooi, sierlijk, stoer.
    Veel plezier met je mooie spulletjes.
    Fijn weekend!
    Vriendelijke groeten,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige spulletjes die precies bij je passen. Als er hier een oud huisje uit het oude dorp verbouwd wordt, kijk ik ook graag even in de container, hahaha. Groetjes vanuit een warm Urk, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie aanwinsten met een leuk verhaal hihi.
    Hopelijk heb je gisteren ook een leuke dag gehad op de Brocante Markt en was het er niet al te warm voor.
    Ik kan niet zo goed tegen deze tropische warmte, dus heb ik een heerlijk plekje in de schaduw opgezocht.

    Fijne week.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. MOOIE SPULLEN!
    WAAR IK OOK ERG VAN HOU!

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie spullen. Ben benieuwd naar je pot met deurkrukken!
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Marjonel, ik ben ook blij dat het nu minder warm is. Ik heb me behoorlijk belabberd gevoeld!
    Ik heb gisteren nog een controle gehad en gelukkig zag alles er goed uit :-) Morgen ben ik alweer 34 weken. Ze weegt al 2,3kg...
    Fijn weekend, liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oww wat een mooie aanwinsten heb je!
    Er zit inderdaad een ander kleurtje op de muur maar dat hebben we in februari/maart al gedaan. Het is de stone serie van flexa pure.
    Maar het viel mij op de foto's ook op dat het nu beter te zien was.
    In een eerdere post had ik een voor en na geplaatst en daar was het minder duidelijk in te zien.

    Groet, Danique

    BeantwoordenVerwijderen
  16. HA Marjonel,
    Ooh wat jammer zeg!! Had je graag ontmoet hoor!
    Het was super gezellig vond ik die dag maar wel vermoeiend, Ik heb reuma dus dan is dat niet zo heel ahum verstandig maar goed het was een hele ervaring al denk ik niet dat ik het nog eens doe.
    Dan zouden we elkaar tegen het lijf moeten lopen voor de kraam hhihii eigenlijk veel leuker hoor snuffelen tussen al die spulletjes.
    Wat een mooi slijpsteen en ik hoefde niet lang te puzelen hihii ik zie zo het gezicht voor me.
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie slijpsteen heb je gescoord! Ik snap wel dat die boer met schuine wenkbrouwen je verhaal heeft aangehoord...hahaha..maar ondertussen ben jij er mooi mee weg.

    bedankt voor je berichtje op mijn blog!

    lieve groet, When-D

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een g oeie aanwinsten en wat een leuk verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. owww die slijpsteen is gaaffff!
    GR Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. She bought a beautiful old things. A grinding wheels sharpen knives.
    Jana

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi hoor, het is zo leuk om dingen te hebben die niemand anders heeft, hoe leuk (oudgemaakt) soms ook. Als ik op 3 adresjes gezien heb is de lol eraf. Leuke dag gehad vandaag? jullie hadden nog heel mooi weer!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen