donderdag 16 augustus 2012

Kaasmallen

Ik had beloofd om mijn andere brocante vondsten te laten zien, hier dan weer een vondst.

Deze kaasmallen heb ik gekocht op een rommelmarkt in een naburig dorp, ze komen daar uit de melk fabriek die inmiddels een aantal jaren geleden is gesloopt. De vaatjes zijn gemaakt van eikenhout waar de wrongel in gaat, vervolgens de dop er op met de holle kant naar onderen, stevig persen en na enige tijd heb je kaas in de vorm.
Ik heb 2 vaatjes gevonden een kleine en een grotere, de kleine met 2 doppen staan op de buitentafel onder de dakplatanen in het kleine vaatje heb ik mos gedaan vindt ik wel leuk staan bij het verweerde beeld. Waar ik de grote neerzet weet ik nog niet maar daar vindt ik wel een plekje voor.





Groeten, Marjonel

11 opmerkingen:

  1. Wat goed dat je ze ook als zodanig herkend hebt, ik zou er zo aan voorbij gelopen zijn omdat ik ook niet zou hebben geweten dat het kaasmallen zijn! Een mooie vondst!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super zijn ze heb er ook 1 altijd leuk om te decoreren ....fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je ze zo compleet hebt. En ja, ik heb er dus ook een deksel van, al is het zonder ijzeren rand. Maar niet minder leuk.

    Fijn weekend, Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had ze nog nooit eerder gezien, deze kaasmallen. Stoere combinatie dat verweerde hout samen met het ijzer... Ze staan prachtig op je tafel!

    Fijn weekend
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Prachtig dat hout met ijzer..en ze staan leuk op je tafel!
    Geniet van het mooie weer!
    Lieve groet,

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig mooi hout! Mooie stoere bakken. Staat prachtig! Mos is ook altijd een mooie combinatie!
    Geniet van de warme dagen!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat blijven ze mooi, kaasmallen!

    Fijn weekend,

    Groetjes Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi simpel met wat mos.. helemaal goed! zeker met 'het verhaal' erachter ;)
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel apart ,ik had ze ook nog nooit zo gezien
    Goed gescoord hoor :)
    Gr amy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat staan de kaasmallen mooi op je tafel. En met dat mos creatief hoor.
    groeten Anneke

    BeantwoordenVerwijderen