zondag 1 juli 2012

Frans Meidenkastje

Ik was al een poosje opzoek naar een Meidenkastje voor in de woonkamer waar ik wat losse spullen kwijt kan die in de woonkamer slingeren zoals woon en muziekbladen van mij en mijn lief, laptop, camera, enzv. Op MP zag ik dit kastje staan bij Les Brocanteurs in Ommen, een klein half uurtje bij ons vandaan, even gebeld of het goed was dat we langs kwamen.
Het kastje stond ons aan, de maat was goed, dus in de auto er mee. Het kastje is beschildert met licht grijze krijt verf wat ik dan altijd jammer vindt is dat ze dan ook alles verven ook het beslag, dat verander ik nog wel een keer met ander beslag want deze is koper 













De voet van de lamp heb ik gekocht bij een kringloop voor €12,50
    Ik heb hem behandelt met sterk verdunde donkergrijze krijtverf.
    Met een nieuwe kap er opgezet vindt ik de lamp mooi passen in ons interieur.

Lieve groet, Marjonel

23 opmerkingen:

  1. Wat een leuke kast! De lampenvoet is ook een aanwinst, kringloop? het lijkt wel een lamp van Hoffz : -)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze kast staat daar erg mooi en is ook erg mooi! De voet van je lamp is een koopje, altijd leuk om tegen zoiets aan te lopen!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. HELE MOOIE KAST!
    STAAT ERG MOOI EN ZEKER HANDIG ZO'N KAST VOOR LOSSE KLEINE SPULLEN.

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Idd een heel mooi kastje en met je lamp heb je echt een mooie combi!
    Liefs Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Altijd leuk een meidenkast....zelf hebben we er een van Opa....heeft al alle kleuren van de regenboog gezien....maar blijft leuk.....de maat is zo fijn dat je er overal wel een plekje voor hebt.....jammer van je beslag.....wellicht kan je ze schoonmaken!!!!!
    Fijne week & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldige aankopen!
    Het staat super in je woonkamer...
    Geniet ervan!

    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi kastje .
    Vind ik ook jammer dat ze het beslag ok verven.
    Zelf haal ik altijd alles er af voor ik ga verven.
    Ja in de kringloop winkel kan je leuke spullen kopen voor weinig geld.

    fijne dag gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ziet er super uit hoor zowel je kastje als je lamp ...geweldige aankopen geniete er lekker van lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie spullen! En je lamp vind ik echt geweldig. Goed idee, om zelf een lampenvoet te gaan bewerken met verf. Was ik zelf nooit opgekomen. Ik vind ze nl. erg mooi dit soort lampen, maar altijd veel te duur. Volgende keer in de Kringloopwinkel ga ik ook op zoek.
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Superkastje! Ben ook op zoek naar een mooie oude lichte kast. Onze antieke kast vind ik niet meer in ons interieur passen. Heb al zat mooie kasten gezien op MP, maar ik kom niet van mijn eigen af. Moet nog maar even geduld hebben. Ziet er super uit bij je. Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi kastje Marjonel, ze zijn inderdaad heerlijk voor het doel waar je hem voor gekocht hebt. Ik heb erzelf ook een. Wel jammer dat het beslag meegeschilderd is, want dat is juist altijd zo mooi aan een kast.
    Je lamp ziet er ook mooi uit.
    Veel plezier van je aankopen!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtig kastje!! Ik kom via het lijstje van brocante op je blog terecht en ben gelijk volger bij je geworden!!
    Groetjes anja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. WAt woon je toch super. Zo stijlvol en rustgevend bij. Vind je muurkleur ook zo mooi(kalkverf?) En je lamp is te gaaf. Trouwens je lampen stel ook in de vensterbank.
    Heb je foto's even vergroot en samen met deze heerlijke muziek even genoten.

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op de muren zit krijtverf van Painting The Past
      Cape Cod Grey.

      Verwijderen
  14. Het is een prachtig kastje! Als ik iets in de verf zet, verf ik het beslag nooit mee...dat vind ik zonde...
    Ik vind je lampenpoten ook erg geslaagd!

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is een mooie kast, die ook nog een topplek heeft gekregen.
    Na het vergroten van de foto zag ik dat we volgens mij ook hetzelfde kleed hebben.
    Het trouwens gewoon gezellig.....

    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ben het helemaal met iedereen eens. Je woont ontzettend leuk Marjonel. Het ziet er zo gezellig uit. Je kast past er prachtig bij. Je muur is prachtig met de kalkverf.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat n mooie kast ,past er heel goed bij ,een gezellig geheel zo

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hij staat echt gezellig en dat beslag meegeschilderd vind ik juist leuk, vooral als het er dan een beetje af slijt (of ietsje helpen)
    Die lamp is echt te gek!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi kastje!
    En ik vind je krukjes/tafel ook erg mooi!
    groetjes Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Marjonel,
    Wat een prachtige kast heb je gevonden. Echt een juweeltje. En je hebt gelijk, het is zo zonde dat al het beslag is meegeverfd. Misschien krijg je ze nog kaal, ik hoop het voor je.
    De lamp is ook heel erg mooi, dat je zoiets kunt vinden bij de kringloop. Heel gezellig interieur heb je...
    Ik wens je alvast een heel fijn weekend toe,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een heerlijke smaak heb je.
    Je hebt een super blog!
    Ga je zeker volgen.

    Groetjes Jessica

    BeantwoordenVerwijderen