zondag 20 mei 2012

Voortuin

Als eerst wil ik iedereen bedanken voor alle lieve berichtjes bij mijn posten, heel leuk om te lezen !


Na  mijn vorige post wil ik jullie een kijkje geven in onze voortuin. Wij wonen in een 2 onder 1 kap woning die nu 26 jaar oud is, zolang wonen wij er ook al. 3 jaar geleden hebben wij het huis in een donkergrijze kleur geverfd wat ik nog steeds mooi vindt, op een sidetabel staan gietijzeren vazen er tussen liggen zandstenen ballen, in de vazen zit regelmatig iets anders!






In de tuin tegen het huis aan weerszijde staan 2 viburnums te bloeien, in het midden staat een taxus met een heksenbal, om de tuin hebben wij een beuk geplant, in het midden van de tuin staat ook taxus en voor in de tuin 3 Annabels die straks gaan bloeien!

Heeft iemand nog een tip hoe je zwart glanzende buiten potten mat kunt krijgen en dan het liefs in betonkleur!


Lieve groet, Marjonel.

 

20 opmerkingen:

  1. Het ziet er prachtig uit. Leuk die bank met de potten.

    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige voortuin. En wat bloeien de sneeuwballen!
    De sidetable vind ik ook heel mooi!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje Marjonel, wat een geweldig mooi huis heb je, en die potten daar ben ik hartstikke jaloers op, echt super mooi zo en dan met die bollen maakt het het helemaal af.
    Helaas heb ik zelf geen tip maar misschien kun je bij haar http://verftechnieken.blogspot.com/iets vinden?

    Liefs
    Tanja

    p.s. weet je dat je de woordverificatie hebt aanstaan? kijk even op mijn blog tips en trucs daar staat hoe je hem kunt uitzetten.
    Op mijn blog staat rechtsbovenaan het linkje naar mijn blog met tips en trucs.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh, wat woon je in een mooi huis, heel sfeervol ook zo met die prachtige luiken! Je tuin is ook nog eens een plaatje, ik denk dat jij altijd met veel plezier thuis komt of niet :)! Mijn complimenten hoor en de grijze kleur vind ik ook erg mooi...vorig jaar hebben we de schutting ook donkergrijs gemaakt en een maand geleden zijn de deur en het raamkozijn ook van dat kleurtje voorzien!

    Een fijne week! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet het er sfeervol uit Marjonel, geweldig en zo mooi als alles erbij staat.
    Het grijs is ook heel mooi hoor...
    Je zult genieten iedere keer als je, je huis en tuin ziet....

    Fijne week!!!
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Marjonel, wel eens aan gedacht om de gevelstenen wit te verven? Je hebt er echt een huis voor, staat vast prachtig met die luiken en het houtwerk. (Moeten de buren natuurlijk ook willen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk niet dat de buren dat willen zij hebben dit jaar pas het houtwerk grijs geverfd, ze hebben een hele andere smaak.
      Misschien in de toekomst!

      Verwijderen
  7. Nou, dit ziet er schitterend uit!
    Prachtig, het grijs zo gecombineerd met de vazen en bollen.


    Hele fijne week!

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een 'plaatje', zowel je voortuin als je huis!!
    Mooi met het grijze houtwerk!!

    Fijne nieuwe week .....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig huis en prachtige tuin! Als je een betonlook wilt, kun je de potten met krijtverf verven en daarna behandelen met was (kijk eens op m'n blog, heb bijna al m'n kruiken zelf geverfd, misschien is dat wat je bedoelt). Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey Marjonel..
    Geweldig mooi huis heb je zeg!! Heel erg stijlvol met die luiken en je tuin is om jaloers op te zijn. Succes met het re-stylen van je potten!
    Lieve groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi huis heb je en je tuin vind ik ook zo mooi. Mooi met de grijze decoraties.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat woon je toch mooi....je huis...je voortuin....ha en heb nog even in je achtertuin gekeken.....echt genieten.......

    Fijne avond

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een mooie, sfeervolle tuin. ook voor je buren is het beslist genieten. liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige voortuin hebben jullie Marjonel.
    De franse vazen staan prachtig op het bankje en de heksenbal op de standaard vind ik ook supermooi.
    Lieve groetjes, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat hebben jullie een prachtig huis met een sfeervolle tuin. De donkergrijze kleur vind ik ook erg mooi.

    Fijne avond. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Beautiful images and a beautiful home!
    Paula x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Supermooie tuin heb je het klopt helemaal! Ook leuk van de buren dat ze ook dezelfde grijze kleur hebben genomen, dat zie je weleens anders en altijd jammer. Grondverf in de kleur is ook lekker mat.
    Nog een tipje voor jou. Ik heb pas PTMD verf 1/3,1/4 ongeveer met HEMA verf op waterbasis gemengd. Is me toch mooi geworden!! Precies het goed glansje (bijna mat) Lijkt echt op Carte Colori (enz.)
    Foto's volgen nog.

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zier er netjes uit allemaal.
    Mooie potten, maar die versteende/betonnen ballen daar ben ik jaloers op ;-) Ik zoek ze ook al een tijdje (en dan het liefst een stuk of 3) maar helaas nog niet gevonden.
    Weer een leuk blog gevonden om te volgen!
    Groeten van Karin (mooi)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je heb een hele mooie voortuin!
    Zeer sfeervol!

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen